• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 22 فروردین 1401
کد مطلب : 157757
+
-

زیر حلقه/تصمیمات انضباطی

افشین رضاپور، کارشناس بسکتبال

مسابقات نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران با دیدار تیم‌های شهرداری گرگان - شیمیدر و نظم‌آوران سیرجان - ذوب‌آهن در جریان است. اگر شهرداری امشب برنده شود، بازی‌های 3 از 5 را 3– صفر تمام می‌کند و نخستین فینالیست می‌شود. ذوب‌آهن هم (بدون احتساب بازی دیشب) یک بر صفر از نظم‌آوران جلو است. طبق انتظار، بازی‌های نیمه‌نهایی نزدیک و جذابیت‌های آن بالاست و از سویی دقت گردانندگان مسابقات را می‌طلبد چون یک لحظه غفلت باعث اتفاقاتی شبیه بازی اول تیم‌ها خواهد شد. درست است که در جریان بازی به‌ویژه لحظات پایانی دیدار ذوب‌آهن - نظم‌آوران باید مدیریت بهتری در داوری اعمال می‌شد اما پس از آن فدراسیون با تصمیمات انضباطی غائله را خوب جمع کرد.

کمیته یا انجمن
در خبرها خواندیم شاید بازی 3نفره از زیرنظر کمیته خارج و اداره آن به‌صورت انجمن درآید. کمیته 3نفره فدراسیون بسکتبال 4سال است ساختار مناسبی ندارد و هنوز ماهیتش به‌عنوان یک کمیته زیر سؤال است. انجمن، ماهیت و تعریف خودش را دارد و به‌طور مستقل عمل می‌کند با بودجه مستقل. با تعداد داوران، مربیان و بازیکنان مشخص. وقتی تاکنون در هیچ‌کدام از این حوزه‌ها زیرنظر کمیته موفق نبودیم، تغییر کمیته به انجمن مثل سایر کارها در حد حرف و شعار است. این کمیته هنوز از سرریز بسکتبالیست‌های مطرح و ملی استفاده می‌کند و بعد از 4سال ساختاری برای تیم‌های 3نفره با بازیکنان 3نفره وجود ندارد.

ماجرای دبیری
فدراسیون بسکتبال بعد از 40روز هنوز بدون دبیر است. از 9اسفند که جواد داوری رئیس فدراسیون شد گمانه‌زنی‌های زیادی درخصوص دبیری فدراسیون بسکتبال صورت گرفت اما هنوز فدراسیون دبیر ندارد. این انتقاد به داوری وارد است که چرا در پروسه انتخابات ریاست فدراسیون (حدود 6ماه) با هر اندازه شانس برنده شدن، تیم کاری‌اش - به‌خصوص دبیر فدراسیون - را انتخاب نکرد. همچنین شاهد بلاتکلیفی برخی کمیته‌ها نیز هستیم. اما طرف دیگر موضوع کمبود نیروی انسانی در بخش اجرایی است که سال‌های طولانی مدیر و دبیر و... نساختیم. همانگونه که طباطبایی در فدراسیون قبلی نیز با این مسئله روبه‌رو بود و فدراسیون او طی 4سال 4دبیر به‌خود دید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید