• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 22 فروردین 1401
کد مطلب : 157736
+
-

کنفرانس در تئاتر رویاها

با این روند، منچستریونایتد ممکن است حتی سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را هم به‌دست نیاورد

کنفرانس در تئاتر رویاها

با دومین شکست پیاپی آرسنال و پیروزی پرگل تاتنهام و باخت من‌یونایتد در این هفته، نبرد برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان در لیگ برتر پیچیده‌تر شد. حالا آرسنال با یک بازی کمتر 3امتیاز هم از تاتنهام کمتر دارد اما یونایتد به‌نظر می‌رسد از دور رقابت‌ها جا مانده باشد. این روزها هواداران منچستر برای پایان فصلی که قطعا بدون جام و احتمالا بدون سهمیه به پایان خواهد رسید، روزشماری می‌کنند. آنها یک مربی دیگر را با تاکتیک و سبکی متفاوت در اولدترافورد خواهند دید. پس از فرگوسن 4 سرمربی با سبک‌های متفاوت به منچستر آمدند که هر کدام کلی خرج روی دست باشگاه گذاشتند. ابتدا دیوید مویز محتاط که سبکی دفاعی و متکی بر سانتر از کناره‌ها داشت جذب شد. پس از اخراج او بازیکنان که برای آن سبک خریداری شده بودند، در تیم باقی ماندند. فان‌خال مربی بعدی بود با سبک فوتبال مالکانه. برای او 13بازیکن خریده شد و پس از برکناری‌اش بیشتر خریدهای تازه در تیم ماندند. بعد نوبت مورینیو رسید که به هر جا می‌رود لشکری بازیکن مفید یا به دردنخور که متعلق به مدیر برنامه‌های خودش هستند با خود می‌برد. فوتبال او هم دفاعی بود و 8بازیکن هم برایش خریدند ازجمله فرد که با رقم عجیب 70میلیون یورو جذب شد. سولسشائر که فوتبال شناور پیاده می‌کرد 10بازیکن جدید به تیم آورد و سپس اخراج شد. تن‌هاخ در فصل آینده قطعا تیم را زیر و رو می‌کند. بازیکنان زیادی باید تیم را ترک کنند یا قرضی بروند. حالا سهمیه لیگ اروپا هم در خطر است. رالف رانگنیک از نظر آماری بدترین مربی منچستریونایتد در تاریخ لیگ برتر است. او تنها در ۴۷ درصد بازی‌ها به پیروزی رسیده است؛ 8برد در 17بازی. با شرایط موجود و حضور در رده هفتم جدول، منچستریونایتد در منطقه آخرین سهمیه اروپایی لیگ برتر قرار گرفته و فصل بعد، در لیگ کنفرانس اروپا بازی خواهد کرد. تازه؛ اگر کریستال‌پالاس در جام حذفی به قهرمانی برسد، یونایتد این سهمیه را هم از دست داده و فصل بعد در هیچ رقابت اروپایی حضور نخواهد داشت. کریستیانو رونالدو از سال۲۰۰۳ همواره در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است.
  تافی‌ها - اورتون - تا پیش از آغاز دیدار مقابل منچستریونایتد تنها یک امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشتند و حالا این فاصله از یک بازی بیشتر به 4 امتیاز افزایش پیدا کرده است. آنها پس از آرسنال، دومین تیمی هستند که طولانی‌ترین روند حضور در لیگ سطح نخست انگلیس را داشته‌اند.
  از زمانی که آنتونیو کونته هدایت تاتنهام را برعهده گرفته تنها 2 تیم سیتی و لیورپول از این تیم امتیاز بیشتری جمع‌آوری کرده‌اند؛ منچسترسیتی، ۵۰ امتیاز، لیورپول، ۵۰ امتیاز، تاتنهام، ۴۲ امتیاز. او تاتنهام را در مکان نهم جدول تحویل گرفت و حالا این باشگاه را به رده چهارم و سهمیه لیگ قهرمانان رسانده. با توجه به بازی‌های آینده منچستر مقابل لیورپول و چلسی با آرسنال، شانس سهمیه تاتنهام بیش از سایر مدعیان تخمین زده می‌شود.
  مثلث تهاجمی آنتونیو کونته حالا بیشترین تعداد گل و بیشترین تعداد پاس گل در لیگ برتر از آغاز سال۲۰۲۲ میلادی را به نام خود به ثبت رسانده‌اند؛ سون 9گل، کین 8گل، کین 7پاس گل، کولوسفسکی 6پاس گل.
  زوج‌هایی که تکراری‌ترین روند پاس گل و گل را در تاریخ لیگ برتر به ثبت رسانده‌اند؛ فرانک لمپارد و دیدیه دروگبا (۲۴)، داوید سیلوا و سرخیو آگوئرو (۲۱)، هری کین و سون (۲۱).
  با هت‌تریکی که سون در دیدار مقابل استون‌ویلا به ثبت رساند، حالا مجموع هت‌تریک‌های خود در لیگ برتر را به عدد ۲ رساند، برابر با رونالدو در لیگ برتر.
  اینها رکوردهای منفی یکی از بهترین مربیان لیگ برتر است. ساوتهمپتون با رالف هازن‌هوتل چنین رکوردهایی را ثبت کرده؛ باخت 9-صفر به منچستریونایتد (فوریه۲۰۲۱) سنگین‌ترین باخت خارج از خانه تاریخ لیگ برتر، 9-صفر به لسترسیتی (اکتبر۲۰۱۹) - سنگین‌ترین باخت خانگی تاریخ لیگ برتر، باخت 6-صفر به چلسی (آوریل۲۰۲۲) که چهارمین باخت سنگین خانگی تاریخ لیگ برتر است.
  با پیروزی نیوکاسل در ورزشگاه سنت‌جیمزز پارک، کلاغ‌ها پیروزی شماره۲۵۰ در دیدارهای خانگی لیگ برتر را کسب کردند تا بدل به ششمین باشگاهی شوند که بیشترین تعداد پیروزی در یک ورزشگاه را کسب می‌کنند؛ منچستریونایتد 400برد در اولدترافورد، لیورپول 360برد در آنفیلد، چلسی 352برد در استمفورد بریج، اورتون 264برد در گودیسون پارک، تاتنهام 251برد در وایت هارتلین، نیوکاسل 250برد در سنت جیمزز پارک. با توجه به اینکه تاتنهام دیگر در ورزشگاه وایت‌هارتلین به میدان نمی‌رود، کلاغ‌ها با 2 پیروزی دیگر به رده پنجم این جدول صعود خواهند کرد.
  چلسی هم توانست با یک پیروزی 6-صفر خارج از خانه زخم شکست 3-یک در زمین خودش مقابل رئال مادرید را در آستانه بازی برگشت با این تیم بهبود بخشد. ماونت نام خود را به‌عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی ثبت کرد. بیشترین گل لیگ برتر در این فصل برای چلسی: ماونت (8)؛ بیشترین پاس گل در این فصل در لیگ برتر برای چلسی: ماونت (8).
  حالا چلسی در 7بازی متوالی خارج از خانه در تمامی رقابت‌ها پیروز شده است. این طولانی‌ترین برد خارج از خانه در تاریخ باشگاه است. پیش از این، 7برد متوالی در سال‌های 1989 و 2019 کسب شده بود.
  گل اول چلسی برابر ساوتهمپتون که مارکوس آلونسو به ثمر رساند، یکصدمین گل چلسی در تمام رقابت‌های این فصل بود.
  بیشترین برد پس از 25بازی در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر؛ 19مورینیو، 18کونته، 18گواردیولا، 17توخل.

عملکرد  منچستریونایتد، در فصل 22-2021؛ از دست دادن 5امتیاز برابر اورتون (تیمی در جنگ بقا)، از دست دادن 5امتیاز برابر واتفورد (تیمی در منطقه سقوط)، از دست دادن 2امتیاز برابر نیوکاسل (تیمی در جنگ بقا)، از دست دادن 5امتیاز برابر آستون‌ویلا (تیمی که سرمربی‌اش را اخراج کرد).
 

این خبر را به اشتراک بگذارید