• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 22 فروردین 1401
کد مطلب : 157745
+
-

آماربازی

7.27
رقابت نزدیک دانیال اسماعیلی‌فر و سعید صادقی برای کسب عنوان بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر همچنان در سایت متریکا ادامه دارد. صادقی هفته گذشته از چهره‌های درخشان گل‌گهر در مصاف با شهرخودرو بود و نمره عالی 8.72را دریافت کرد. در همین هفته دانیال اسماعیلی‌فر قبل از اینکه با سپاهانی‌ها راهی عربستان شود در مصاف با نفت آبادان به نمره 7.16رسید. به این ترتیب صادقی توانست میانگین نمراتش را به دانیال نزدیک‌تر کند اما باز هم در رتبه دوم باقی ماند. معدل نمرات مدافع راست سپاهان در این فصل 7.27بوده که او را بالاتر از سعید صادقی (7.25) در رتبه اول بازیکنان قرار می‌دهد. مدافع چپ سپاهان یعنی امید نورافکن هم با معدل 7.24بعد از صادقی در رتبه سوم است.

7.23
بعد از 3بازیکن برتر لیگ که از تیم‌های سپاهان و گل‌گهر می‌آیند، 2 بازیکن سرخابی با امتیازی برابر مشترکا رتبه چهارم را در جدول بازیکنان دارند. مهدی مهدی‌پور از استقلال و مهدی ترابی از پرسپولیس طی 24هفته سپری‌شده از لیگ برتر به میانگین نمره 7.23رسیده‌اند. دقایق بازی مهدی‌پور بیشتر از ترابی است اما ترابی در تعداد گل و پاس گل برتری قابل توجهی نسبت به هافبک استقلال دارد. جالب اینکه هر دوی این بازیکن‌ها پیراهن شماره9تیم‌های خود را به تن می‌کنند. بعد از این دو مهدی شماره9به نام امید عالیشاه برمی‌خوریم که هفته‌های زیادی را به‌خاطر مصدومیت از دست داد اما با نمره خوب 7.17همچنان ششمین بازیکن برتر این فصل است.

7.21
و اما بهترین دروازه‌بان فصل جاری همچنان محمدرضا اخباری است که بار اصلی را در راه بقای تراکتور در لیگ برتر به دوش گرفته است. کاپیتان تبریزی‌ها طی 18مسابقه‌ای که برای تیمش به زمین رفته به میانگین نمرات 7.21رسیده و با همین نمره در صدر جدول دروازه‌بان‌ها نشسته است. جالب اینکه سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال هم گل‌های کمتری از اخباری خورده و هم تعداد کلین‌شیت‌هایش بیشتر از اوست. اما اخباری به‌دلیل مهارهای فراوانش امتیاز بیشتری گرفته و بالاتر از حسینی قرار گرفته است. حسینی تا دو سه هفته قبل بعد از فروزان رتبه سوم را داشت اما در هفته‌های اخیر از فروزان هم سبقت گرفته و به رتبه دوم رسیده است. فروزان این هفته 3گل از پدیده خورد و برای نخستین بار در این فصل نمره پایین‌تر از 6گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید