• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 22 فروردین 1401
کد مطلب : 157742
+
-

شوکران شیرین!

جام‌حذفی برای فرهاد مجیدی یادآور خاطرات متناقضی است؛ کمی خوش و کلی غم

وضعیت استقلال در لیگ برتر خوب است و این تیم بخت اول کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات به شمار می‌رود. این مسئله شاید در نگاه اول اهمیت جام‌حذفی نزد آبی‌ها را کاهش بدهد اما به دلایل مختلف اینطور نیست و به‌نظر می‌رسد فرهاد مجیدی تیمش را با تمام قوا برای فتح این مسابقات به میدان خواهد فرستاد. استقلال امشب در مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام‌حذفی باید به مصاف نساجی برود و درصورت پیروزی در این مسابقه، آنها بازی نیمه‌نهایی را مقابل مس کرمان برگزار می‌کنند.

اولین جام قرن
طبیعتا هیچ‌کس حاضر نیست فرصت به این خوبی برای کسب عنوان قهرمانی را از دست دهد؛ جامی که فقط با 3بازی به‌دست می‌آید و می‌تواند نخستین جشن قهرمانی در قرن جدید را به همراه بیاورد. این اتفاق به‌خصوص در فضای پر از کل‌کل فعلی اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. فراموش نکنیم فرهاد مجیدی هنوز در استقلال هیچ جامی نگرفته و بنابراین موفقیت در مسابقات حذفی به رزومه او کمک خواهد کرد.

خاطرات تلخ و شیرین
در دوران کوتاه مربیگری فرهاد مجیدی، بهترین و بدترین خاطرات او در همین مسابقات جام‌حذفی رقم خورده است. 2پیروزی مجیدی برابر پرسپولیس در 2فصل متوالی مطمئنا به کام این مربی شیرین آمده است. او یک‌بار حریف سنتی را در نیمه‌نهایی برد و بار بعدی در یک‌چهارم‌نهایی بر سرخپوشان فائق آمد. مجیدی که کلا در دوران بازی هم علاقه زیادی به داربی داشت، قبل از قرعه‌کشی فصل گذشته آرزو کرده بود تیمش به پرسپولیس بخورد. با این همه، خوشی برتری برابر رقیب دیرینه برای مجیدی پایدار نماند، چرا که او در هر 2فصل بازی فینال را باخت. فرهاد ابتدا با استقلال مغلوب تراکتور ساکت الهامی شد و فصل بعدش هم به فولاد نکونام باخت. حالا فرصتی برای شیرین کردن این جام شوکران فراهم شده است.

از خطر جسته
استقلال در همین فصل هم 2مرتبه هیچ فاصله‌ای تا حذف نداشت. آنها در یک‌شانزدهم نهایی ناباورانه برابر نود ارومیه متوقف شدند و در ضربات پنالتی مجوز صعود گرفتند، در یک‌هشتم نهایی هم در حالی با تک گل ارسلان مطهری در اوقات اضافه بر پیکان غلبه کردند که حریف تیم برتر میدان بود و 3بار دروازه آبی‌ها را لرزاند. در حقیقت در جام‌حذفی خبری از اقتدار لیگ نبوده و باید دید استقلال می‌تواند مقابل نساجی این روند را تغییر بدهد یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید