• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 22 فروردین 1401
کد مطلب : 157738
+
-

طلسم ساکت

امشب استقلال و نساجی آخرین بازی مرحله یک‌چهارم جام‌حذفی را برگزار می‌کنند. 180دقیقه بازی این دو تیم در لیگ بدون گل تمام‌شده است

طلسم ساکت

آخرین بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران امشب برگزار می‌شود تا آخرین تیم هم برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات مشخص شود. تا دیشب حضور 3تیم در این مرحله مشخص شده بود که 2تیم با خلق شگفتی از لیگ‌های پایین‌تر به این مرحله رسیده‌اند. امشب اما صدرنشین لیگ برتر در مصاف با گربه‌سیاه خود در این فصل به‌دنبال صعود به نیمه‌نهایی است. نساجی طی 2بازی رفت و برگشت در لیگ برتر با استقلال به تساوی بدون گل رسیده و تنها تیم این فصل است که از آبی‌ها گلی دریافت نکرده است. به جز نساجی در این فصل فقط 2تیم پرسپولیس و آلومینیوم هستند که مقابل استقلال شکست نخورده‌اند و آلومینیوم هم هنوز بازی برگشت خود را در تهران انجام نداده است. همه این اتفاقات، تیم ساکت الهامی را به‌عنوان گربه‌سیاه استقلال در این فصل مطرح می‌کند؛ تیمی که انگار راه متوقف‌کردن آبی‌ها را بهتر از تمام تیم‌ها بلد است و شاید در بازی امشب هم با استفاده از همین راهکار به موفقیت برسد.
اگرچه استقلال امسال در خط دفاعی متمرکز و موفق نشان داده و در جام‌حذفی حذف‌کردن تیمی که به این راحتی گل نمی‌خورد اصلا کار ساده‌ای نیست.

 تقابل‌های حذفی؛ 3 هیچ به سود استقلال
استقلال با 7قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ جام‌حذفی است. این تیم در 3دوره گذشته 2بار فینالیست شده که از قضا یکی از این فینال‌ها را به تراکتور با سرمربیگری همین ساکت الهامی باخته است. اما نساجی هیچ افتخاری در جام‌های حذفی ندارد. این تیم تاکنون 2بار به مرحله یک‌چهارم‌نهایی رسیده و در همین مرحله حذف شده است. امشب درصورت صعود به نیمه‌نهایی، بزرگ‌ترین موفقیت نساجی‌چی‌ها در تاریخ این مسابقات رخ خواهد داد. این چهارمین‌بار است که استقلال در جام حذفی با نساجی بازی می‌کند. سال96 در آخرین مصاف استقلال با نساجی در جام‌حذفی، آبی‌ها با نتیجه 2بر یک به پیروزی رسیدند. این تیم‌ها 2بار هم در دهه70 در جام حذفی با هم دیدار داشتند.
در سال 78-1377 استقلال در مرحله یک‌چهارم‌نهایی با نتایج 2بر صفر و 5بر صفر نساجی را که در آن روزها در سطح اول فوتبال ایران حضور نداشت، مغلوب کرد. سال72 هم استقلال و نساجی در هر 2دیدار رفت و برگشت به تساوی دست یافتند که استقلال به‌خاطر گل زده در خانه حریف صعود کرد.

  اکبر و مسعود نیستند
تیم فرهاد مجیدی در بازی امشب هیچ مصدوم و محرومی ندارد. مجیدی از اتفاقات بازی با گل‌گهر نیز با یک محرومیت خفیف تعلیقی گریخت و برخلاف یحیی گل‌محمدی ورود او به زمین جزو اتفاقات طبیعی فوتبال قلمداد شد و هیچ تبعاتی برایش نداشت. اما نساجی 2 غایب سرشناس دارد؛ مسعود شجاعی محروم است و اکبر صادقی دیگر هافبک باتجربه نساجی هم به‌دلیل مصدومیت شرایط حضور در این مسابقه را ندارد. داوری این بازی برعهده امیر عرب‌براقی است و مهدی عالی‌قدر و حسن انتظاری او را در قضاوت این بازی همراهی می‌کنند. مصاف استقلال و نساجی از ساعت20:30 امشب در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید