• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 28 آذر 1396
کد مطلب : 1577
+
-

ایران خواستار دریافت قطعه‌ای از موشک یمنی شد

گزارش
ایران خواستار دریافت قطعه‌ای از موشک یمنی شد

نمایش نیکی هیلی درباره ایرانی بودن موشک یمنی شلیک شده به ریاض اگرچه در مجامع بین‌المللی چندان خریدار نداشت اما ایران مصمم به پیگیری آن از سازمان ملل است. روز دوشنبه امیر حاتمی، وزیر دفاع در رابطه با اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی،  نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصار‌الله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.

وی افزود: از این‌رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوانیم در این رابطه برای  شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

حاتمی در گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند اما به‌دنبال طرح شکایت،  بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران ‌شود.

شکایت ایران به سازمان ملل از سوی یک مقام وزارت خارجه هم مورد اشاره قرار گرفته است.  محمد کشاورز‌زاده، مدیرکل آمریکای وزارت خارجه در مورد تصمیم ایران برای شکایت از مقامات آمریکایی به‌خاطر اتهامات اخیری که علیه ایران وارد کرده‌اند،  ازجمله سخنان اخیر نماینده این کشور در سازمان ملل علیه تهران،  اظهار کرد: ما اقداماتی را در این زمینه در نظر داریم و طی این هفته این اقدامات را انجام می‌دهیم و اعتراض رسمی به این موضوع خواهیم داشت.

نیکی هیلی هفته گذشته خبرنگاران محدودی را جمع کرد و با نشان دادن قطعاتی که مدعی بود باقیمانده موشک شلیک شده از یمن به ریاض است، گفت: این موشک وحشتناک ایرانی است! او البته سندی برای اثبات ادعایش نداشت و علاوه بر این دبیرکل سازمان ملل و کشورهای دیگر ازجمله فرانسه و روسیه این ادعا را تأیید نکردند یا رد کردند.

یک روز بعد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با مقایسه کنفرانس خبری «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با سخنرانی مشهور «کالین پاول» وزیر امور خارجه اسبق این کشور درباره ادعای وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق،  نوشت: این نمایش و نتایج آن را قبلا در سازمان ملل دیده بودم.

در همین رابطه غلامعلی خوشرو، نماینده ایران در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: شواهد و مدارک ادعایی که به نمایش گذاشته شد،  مثل مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت‌های دیگر نیز ارائه کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید