• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 20 فروردین 1401
کد مطلب : 157549
+
-

پیروزی قهرمان با حمایت تماشاگران ویژه

شهرداری گرگان قهرمان فصل پیش لیگ برتر بسکتبال با شکست شیمیدر در بازی اول، امشب به استقبال بازی دوم می‌رود

پیروزی قهرمان با حمایت تماشاگران ویژه

اولین بازی از مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال با پیروزی قهرمان فصل پیش آغاز شد. شهرداری گرگان که در سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی مقابل شیمیدر قم قرار گرفته بود، 81بر 72 به پیروزی رسید و یک قدم به فینال نزدیک‌تر شد. بازی‌های این مرحله به‌صورت 3 از 5 برگزار می‌شود، بنابراین نه شاگردان مهران حاتمی با این پیروزی خیال‌شان از صعود راحت شده و نه شاگردان مهران شاهین‌طبع از ادامه بازی ناامید هستند. هرچند شیمیدر بازنده بازی اول بود، اما کسانی که پنجشنبه‌شب این مسابقه را دیدند، از کیفیت بالای بازی و رقابت نزدیک 2 تیم راضی بودند. کوارتر اول حتی امتیازها هم مساوی بود. در کوارتر دوم گرگان بهتر بود و در کوارتر سوم شیمیدر. شیمیدر کوارتر چهارم را هم خوب پیش برده بود اما مصدومیت ناگهانی بازیکن خارجی این تیم همه‌‌چیز را به نفع گرگانی‌ها کرد. 2‌تیم امروز در بازی دوم مقابل هم قرار می‌گیرند. گرگانی‌ها روحیه بهتری برای بازی دارند و شیمیدری‌ها انگیزه بالاتر برای پیروزی. دیشب هم ذوب‌آهن و نظم‌آوران سیرجان نخستین بازی خود را در این مرحله انجام دادند. بازی‌ها ساعت 20 و بعد از افطار برگزار می‌شود.

تماشاگر ویژه
4تیمی که به مرحله پلی‌آف رسیدند، در هر بازی می‌توانند 50تماشاگر به سالن بیاورند. گرگانی‌ها ترجیح می‌دادند در شهرشان و با تعداد تماشاگر بیشتر میزبان مسابقات باشند، اما همین تعداد تماشاگری که در تهران به سالن آمدند، نقش زیادی در پیروزی تیمشان داشتند. آنها با شور و هیجانی که به سکوها دادند، یکی از عاملان اصلی پیروزی تیم معرفی شدند. حتی پری پتی، بازیکن خارجی و ستاره شهرداری بعد از بازی گفت: «ما در کوارتر سوم عقب افتادیم اما با حمایت تماشاگران توانستیم به بازی برگردیم.» در جمع تماشاگران گرگان سالار عقیلی هم حضور داشت. او که فصل پیش در روز قهرمانی تیم هم در سالن بود، برای این بازی هم به ورزشگاه رفته بود. با این حال، چهره ویژه سکوها شخص دیگری بود؛ حامد حدادی. حدادی که امسال هم در لیگ چین بازی کرد، قرار بود در پلی‌آف برای شهرداری گرگان به زمین برود اما طرفین توافق نکردند و حامد پنجشنبه از روی سکوها بازی را تماشا کرد. این بهترین فرصت بود که حامد بعد از مدت‌ها درباره بسکتبال حرف بزند. از کار سخت و روزهای شلوغی که فدراسیون در پیش دارد بگوید و از برنامه‌ریزی لیگ انتقاد کند، از اینکه مدام برنامه‌ها تغییر می‌کند و به کیفیت لیگ صدمه می‌زند. از حامد درباره حضور در سومین المپیک هم سؤال شد و جواب او این بود: «بعید است.»

زنان هم آمدند
بازی شهرداری گرگان و شیمیدر قم تماشاگران زن هم داشت. تصور می‌‌شد آنها هم مثل تماشاگران مرد برای رفتن روی سکوها ثبت‌نام کرده‌اند اما این تماشاگران از طرف فدراسیون به سالن دعوت شده بودند. به‌گفته علیرضا صدرایی، مدیر روابط‌عمومی فدراسیون، زنانی که این بازی را تماشا کردند یا بازیکنان تیم ملی بودند یا اعضای کادر فنی تیم ملی. اما کسانی که در سالن بودند می‌گویند غیر از ملی‌پوشان چند زن دیگر هم در سالن حضور داشتند. البته این زنان هم بسکتبالی بودند. به بازیکنان تیم‌های شهرداری گرگان و شیمیدر هم اجازه داده شده بود به سالن بیایند. قرار است بازی‌های پلی‌آف تماشاگران زن داشته باشد. فعلا بازیکنان ملی‌پوش و اعضای خانواده بازیکنان تیم‌ها می‌توانند در سالن حاضر شوند. گفته می‌شود این اقدام با نظر مثبت وزارت ورزش انجام شده و استارتی برای حضور زنان تماشاگر در سالن‌های ورزشی است.

دعواهای مجازی
بعد از اینکه مهرام نتوانست به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برسد، صمد نیکخواه‌بهرامی که از سهامداران باشگاه است، از همه اعضای تیم انتقاد کرد. صمد با عذرخواهی از هواداران در پست اینستاگرامی نوشت: «هیچ‌کدام از اعضای تیم در حد بزرگی نام باشگاه عمل نکردند و هیچ توجیهی قابل‌قبول نیست.» صمد که فصل پیش کاپیتانی این تیم را بر عهده داشت، گلایه کرده است که چرا هیچ‌کس مسئولیت شکست را قبول نمی‌کند و همه دنبال مقصر هستند. این نوشته صمد با واکنش‌هایی همراه شده است. گفته می‌شود اگر صمد اعضای تیم، بازیکنان و اعضای کادر فنی را در حد این تیم نمی‌دانست چرا تا قبل از حذف تیم سکوت کرد و حرفی نزد. مصطفی هاشمی، سرمربی مهرام و سرمربی تیم‌ملی هم دیروز پیامی را در صفحه واتساپ خود نوشته بود: «زخم‌های امروز جواب لطف‌هایی است که چشم‌بسته به دیگران کردیم.» بعضی‌ها می‌گویند او جواب صمد را داده و نظر بعضی هم این است که پیام او خطاب به بازیکنان تیمش است که در بازی‌های آخر خیلی گوش به فرمانش نبودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید