• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 18 فروردین 1401
کد مطلب : 157493
+
-

گرینویچ/شوهرکشیِ نویسنده کتاب شوهرکشی


پورتلند: ‌نویسنده آمریکایی کتاب «چگونه شوهر خود را به قتل برسانیم» به اتهام کشتن شوهرش دستگیر شد. به گزارش یورونیوز، دادستان‌ها می‌گویند: «نانسی کرامپتون-بروفی» ۷۱ساله همسرش دانیل بروفی ۶۳ساله را بعد از ۲۷سال زندگی مشترک برای دریافت ۱.۴میلیون دلار بیمه عمر او به قتل رسانده است. همکاران دانیل بروفی، جسد او را در آشپزخانه‌ای در مؤسسه آشپزی اورگان، جایی که وی در آنجا به تدریس آشپزی اشتغال داشت، پیدا کرده بودند. کرامپتون-بروفی به‌عنوان نویسنده‌ای پرکار محسوب می‌شد که کتاب‌هایی در مورد روابط عاطفی نوشته است. موضوع اصلی کتاب‌های او روابطی اشتباهی بودند که هیچ‌وقت درست نمی‌شدند. کتاب «پلیس اشتباهی» او درباره زنی است که هر روز ازدواجش را با خیال‌پردازی درباره کشتن شوهرش می‌گذراند. در اثر دیگرش با عنوان «چگونه شوهر خود را به قتل برسانیم» کرامپتون- بروفی در مورد چگونگی خلاص‌شدن از دست همسر نوشته است.

کیندر تخم‌مرغ بدشانسی

 لندن : اداره استاندارد غذای بریتانیا (FSA) اعلام کرد که احتمال داده می‌شود شکلات‌ تخم‌مرغی‌های جایزه‌دار «کیندر» با شیوع بیماری سالمونلا (نوعی بیماری دستگاه گوارش) در ارتباط باشند. به‌گفته مسئولان این نهاد، به‌تازگی ۵۷ بیمار مبتلا به عفونت سالمونلا شناسایی شده‌اند که بیش از سه‌چهارم آنها کودکان 5 ساله یا کمترند. باکتری سالمونلا می‌تواند به مسمومیت غذایی منجر شود و ازجمله علائم ابتلا به آن اسهال، درد معده، تهوع، استفراغ و تب است. به گزارش اسکای نیوز، در پی این اتفاق، شرکت «فررو» مالک نشان تجاری «کیندر»، در فراخوانی خواهان بازگرداندن شکلات‌‌های تخم‌مرغی‌ شد که تاریخ انقضای مصرف آنها در بازه زمانی ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۲ تا ۷ اکتبر ۲۰۲۲ است.

رکورد رانندگی گوشی به دست‌ها
 
پاریس : در مجموع ۸۰درصد از رانندگان در فرانسه، هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند که این آمار یک رکورد و افزایش شدید را نسبت به آمار سال گذشته در این کشور نشان می‌دهد. بر پایه آخرین داده‌های مربوط به سال ۲۰۲۲ در این زمینه که شرکت فرانسوی بیمه آکسا آن را در روز سه‌شنبه ۵ آوریل (۱۶ فروردین) منتشر کرد، این آمار که در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۹درصد بود، افزایشی ۱۱درصدی و نسبت به نخستین آمار موجود در این زمینه که ۲۲درصد و مربوط به قبل از اختراع گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۰۴ بود، افزایش شدید ۶۸درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش یورونیوز، به‌طور دقیق‌تر، در سال ۲۰۲۲ میلادی ۵۲درصد از رانندگان فرانسوی‌ پشت فرمان با گوشی حرف زده‌اند؛ اقدامی که به‌گفته سازمان جهانی بهداشت، خطر تصادف را 4 برابر می‌کند. این آمار نسبت به سال گذشته، ۸درصد رشد داشته است. ۳۴درصد از آنها نیز در هنگام رانندگی به تلفن خود نگاه کرده یا با آن پیامک فرستاده‌اند. این آمار نیز ۱۰درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. البته این آمار‌ها مربوط به کشورهایی است که آمارهای دقیقی ارائه می کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید