معاون فنی و بهرهبرداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه شاهد افزایش 7میلیون تومانی قیمت تاکسی فرسوده هستیم، گفت: طی سنوات گذشته مکررا رانندگان تاکسیهای فرسوده این مطالبه و ایراد را داشتند که ارزش اسقاط پرداختی متناسب با قیمت خودرو در بازار عمومی نیست و اعلام میکردند که اگر خودروی فرسودهشان پلاک عمومی داشت به مبلغ بیشتری از آنها خریداری میشد و همیشه این مقایسه قیمت خرید و فروش خودروی فرسوده در کشور با قیمت اسقاط تاکسی وجود داشت و مورد انتقاد رانندگان تاکسی بود.
سیدعلی محتشمیپور با بیان اینکه پیش از دیماه سال گذشته قیمت اسقاط خودرو ۲۰ میلیون تومان بود اما پس از افزایش ۱۸ میلیونی خودرو توسط ایران خودرو قیمت اسقاط نیز به ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، ادامه داد: امروز قیمت متوسط اسقاط خودرو به ۳۰ میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده است و این یک خبر خوش برای رانندگان تاکسی است، چرا که به تامین مالی برای نوسازی تاکسی کمک میکند.
او گفت: رانندگان تاکسی اعلام میکردند که وقتی به مراکز اسقاط مراجعه میکردند و خودروی فرسوده خود را تحویل میدادند به بهانه کسری قطعات خودرو معمولا چند میلیون تومان بابت کسورات از اسقاط خودرو کم میشد که این کسورات منطقی نبود. مطالبه سوم مالکان تاکسیهای فرسوده این بود که عنوان میکردند اساسا مالک خودروی فرسوده هستند و خودشان باید تعیین کنند که خودروی فرسودهشان را به کدام مرکز بفروشند و درخواست داشتند که اختیار انتخاب مرکز اسقاط در اختیار خودشان باشد.
افزایش ۷ میلیون تومانی ارزش تاکسی فرسوده
در همینه زمینه :