• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 18 فروردین 1401
کد مطلب : 157444
+
-

ناپایداری هوای آخر هفته

با گرم‌شدن هوا در روزهای گذشته به‌نظر می‌رسد جوی پایدار بر هوای استان‌ها حاکم شده است. به گزارش همشهری، گرچه روند افزایش دما ادامه دارد اما براساس آنچه هواشناسی چند استان اعلام کرده‌اند، یزد، شمال اصفهان، مازندران و کردستان ناپایدار اعلام شده است.

توفان در راه یزد
هواشناسی یزد برای روزهای پایانی هفته، آسمانی توفانی پیش‌بینی کرده است. بر این اساس طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده احتمال رگبار پراکنده باران و متعاقب آن کاهش دما هم وجود دارد. از بعدازظهر امروز (پنجشنبه) تا یکشنبه افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد احتمال توفان گرد و خاک، طی روزهای شنبه و یکشنبه ممکن است رگبار پراکنده باران و متعاقب آن کاهش دما مشاهده شود.

تندباد لحظه‌ای در کاشان
هوای ناپایدار آخر هفته برای کاشان در شمال استان اصفهان هم تندباد شدید به همراه دارد، براساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استان وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای که از امروز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده در کاشان، رخ می دهد، موجب اختلال در تردد و کاهش میدان دید خواهد شد. این پدیده همچنین گردوغبار و شکستن درختان و سازه های ناپایدار را نیز به دنبال خواهد داشت.

ناامنی دریایی در خزر
در شمال کشور هم هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را تا اواخر وقت امروز پنجشنبه ناامن اعلام کرده است. طبق این پیش‌بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵متر بر ثانیه از جهت غربی تا شمال غربی پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا حدود ۲متر خواهد شد. آسمان مازندران فردا (جمعه 19فروردین) صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و در روز شنبه هفته آینده نیمه ابری و از بعدازظهر به‌تدریج ابری همراه با رگبار باران و رعد و برق پراکنده و وزش باد خواهد بود.

بارش‌های پراکنده در کردستان
نوار غربی کشور هم این روزها بارانی است. به‌گفته معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان، براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز پنجشنبه شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان استان هستیم که البته شدید نیست.‌علی پناهی اظهار کرد: از غروب فردا جمعه تا صبح روز یکشنبه نیز استان تحت‌تأثیر یک سامانه بارشی دیگر قرار می‌گیرد که بخش غربی استان و شهرهای مریوان، بانه و سروآباد را در بر می‎گیرد.

پیش‌بینی افزایش دما برای هرمزگان
روند صعودی دمای هوا اما در جنوب کشور ادامه دارد. معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: دمای هوای این استان در ۲هفته آینده روزانه نیم درجه افزایش می‌یابد.‌کیانوش عارفی افزود: شرایط آب و هوایی هرمزگان و جنوب کشور به سمت گرم شدن بوده و دمای هوا در این استان در هفته اول از ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالاتر می‌رود و در هفته دوم به ۳۵ تا ۳۷درجه می‌رسد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید