• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 16 فروردین 1401
کد مطلب : 157250
+
-

گفت‌وگوی تلفنی رئیسی با شیخ تمیم آل‌ثانی

تعهد ایران و قطر به توسعه روابط

روابط ایران با قطر در حوزه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نزدیک‌تر از گذشته دنبال می‌شود. امیر قطر پس از سفر اسفندماه سال گذشته رئیس‌جمهور به این کشور یکشنبه‌شب در تماس تلفنی با سیدابراهیم رئیسی تأکید کرد که «دوحه به‌طور کامل به توسعه هرچه بیشتر روابط با تهران متعهد است.» رئیسی اوایل اسفندماه سال گذشته در سفری 2روزه برای شرکت در مجمع کشورهای صادرکننده گاز راهی قطر شد و درخلال این سفر 14سند همکاری میان پایتخت‌ها به امضا رسید.
او در گفت‌وگوی تلفنی خود با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با بیان اینکه امروز اراده جمهوری اسلامی ایران و قطر بر توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه استوار است، گفت: تهران از توسعه سطح روابط با دوحه در بخش‌های مختلف استقبال می‌کند و برداشتن گام‌های بلند در راستای ارتقای هر‌چه بیشتر روابط 2کشور را به نفع 2ملت و ملت‌های منطقه می‌داند.
رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده در مسیر توسعه روزافزون سطح روابط و همکاری‌های 2کشور گفت: تهران و دوحه با فعال‌کردن تمامی ظرفیت‌های همکاری و ایجاد هماهنگی‌های نزدیک می‌توانند گام‌های مؤثری در راستای منافع 2ملت و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بردارند. رئیس دولت سیزدهم با اشاره به سفر امیر قطر به تهران در آینده نزدیک، تأکید کرد: در این سفر تصمیمات بزرگی در راستای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های 2کشور در حوزه‌های مختلف اتخاذ خواهد شد. او در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر و آرزوی موفقیت برای این کشور در برگزاری این رویداد ورزشی مهم، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در جهت برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر بازی‌های جام جهانی، در جزیره کیش و سایر جزایر نزدیک به قطر هرگونه مساعدت و کمک مورد نیاز را ارائه کند و اطمینان داریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، جهانیان شاهد بازی‌های خاطره‌انگیزی خواهند بود. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تأکید بر اینکه کشورش بعد از ملاقات و مذاکرات طولانی 2کشور در دوحه به‌طور کامل به توسعه هرچه بیشتر روابط با تهران متعهد است، گفت: معتقدیم سفر جنابعالی در توسعه روابط برادرانه و استحکام همکاری‌ها از نقش مهمی برخوردار است. شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی با اظهار خرسندی از راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی، گفت: در این مسابقات به‌خوبی از برادران خود استقبال خواهیم کرد و گروهی که تیم ایران در آن قرار گرفته، گروهی حماسی است و مطمئناً شاهد بازی‌های جذابی خواهیم بود. درخصوص همکاری 2کشور در برگزاری مسابقات نیز به‌زودی وزیر راه قطر در جزیره کیش با همتای خود درباره نحوه همکاری‌ها ملاقات و مذاکره خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید