• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 16 فروردین 1401
کد مطلب : 157238
+
-

کوتاه از حادثه/پایان فرار سارقان گروگانگیر

2 سارق که در پوشش مسافرکشی، زنی را با تهدید چاقو ربوده و طلاهایش را سرقت کرده بودند دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، یکی از روزهای پایانی سال گذشته زنی جوان درحالی‌که آثار جراحت روی دست و گردنش وجود داشت به اداره پلیس رفت و گفت در دام 2 سارق خشن گرفتار شده است.وی در توضیح ماجرا گفت:برای خرید عید به یکی از خیابان‌های شرق تهران رفته بودم و وقتی هوا رو به تاریکی رفت کنار خیابان ایستادم تا سوار خودروی مسافرکش شوم و به خانه برگردم.یک خودروی پژو مقابل پایم ترمز کرد و وقتی مسیرم را گفتم سرش را به نشانه تأیید تکان داد و من سوار شدم. گمان می‌کردم راننده پژو مسافرکش است چرا که کمی جلوتر برای پسری جوان که به‌نظر می‌رسید مسافر است بوق زد و او هم سوار ماشین شد. اما هنوز مسافت زیادی نرفته بودیم که آن پسر جوان چاقویی زیر گلویم قرار داد و من که تا چند دقیقه قبل تصور می‌کردم او مسافر است شوکه شدم. او که با راننده همدست بود با تهدید از من خواست تا طلاهایم را در اختیارشان قرار بدهم. آنها تهدید می‌کردند که اگر مقاومت کنم و سر و صدا کنم با ضربات چاقو جانم را می‌گیرند و جسدم را در حاشیه تهران رها می‌کنند. وی ادامه داد: درحالی‌که مرا گروگان گرفته بودند به سمت بزرگراهی در شرق تهران رفتند و بعد با زور تمام طلاهایم را از دست و گردن و گوشم خارج کردند. آنها به‌شدت خشن بودند به‌طوری که هنگام سرقت طلاهایم به‌شدت زخمی شدم. آنها پس از سرقت طلاها و تمام خریدهایم مرا در بزرگراه به بیرون از ماشین پرتاب کردند و متواری شدند.
با این شکایت، پرونده‌ای تشکیل شد و مأموران اداره آگاهی تهران با دستور قاضی عظیم سهرابی بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران تحقیقات خود را برای بازداشت سارقان خشن آغاز کردند. ماموران با توجه به چهره نگاری متهم از سوی زن جوان و بررسی شماره پلاک خودرو و سرنخ‌های موجود متهمان را شناسایی و دستگیر کردند. هردو سابقه سرقت داشتند و پیش از این بارها زندان را تجربه کرده بودند. سارقان گروگانگیر در بازجویی‌ها به سرقت طلاهای طعمه خود اقرار کردند. یکی از آنها گفت:با دوستم سوار بر ماشین شده و در حال چرخیدن در خیابان‌ها بودیم که چشممان به زن جوان افتاد. او کنار خیابان ایستاده و منتظر ماشین بود. وقتی برق طلاهایش را دیدیم وسوسه سرقت به جانمان افتاد. زن جوان طلاهای زیادی داشت و نقشه کشیدیم تا من نقش راننده مسافرکش را بازی کنم و دوستم نقش مسافر. وی ادامه داد: نقشه مان گرفت و موفق شدیم با تهدید تمام طلاهای زن جوان را سرقت کنیم اما تصورش را نمی‌کردیم که خیلی زود لو برویم و دستگیر شویم.
اگرچه متهمان در بازجویی‌ها به یک مورد سرقت اقرار کرده‌اند اما با توجه به سوابق آنها به‌نظر می‌رسد که آنها به‌صورت سریالی، ‌زنان را سوار بر خودرو کرده و با تهدید طلاهایشان را سرقت می‌کردند. سارقان با دستور بازپرس جنایی تهران برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.
 
سرنوشت متفاوت 2داماد جنایتکار
2داماد در گناوه و رضوانشهر که با همسر و خانواده همسرشان دچار اختلاف شده بودند 2جنایت هولناک رقم زدند. در نخستین حادثه داماد جنایتکار پس از قتل همسر و مادر همسرش در درگیری با پلیس کشته شد و در دومین حادثه قاتل پس از قتل همسر و برادر او توسط مأموران دستگیر شد.
به گزارش همشهری، دقایق اولیه بامداد دیروز به مأموران انتظامی شهرستان گناوه در استان بوشهر خبر رسید که مردی در یکی از محله‌های شهر دست به جنایتی هولناک زده است. در این شرایط گروهی از مأموران در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که عامل تیراندازی مردی 23ساله است که به‌دلیل اختلاف با همسرش و خانواده او به‌سوی آنها تیراندازی کرده است. در این حادثه داماد عصبانی به‌سوی همسر 16ساله، مادر 51ساله و برادر او تیراندازی کرده بود که پس از انتقال آنها به بیمارستان زن جوان و مادرش جان خود را از دست دادند اما پسر جوان از مرگ نجات یافت.
داماد جنایتکار پس از این قتل از محل حادثه گریخته بود اما دقایقی بعد مأموران با اجرای طرح مهار به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد او قصد دارد از استان بوشهر خارج شود. به این ترتیب راه‌های خروجی مسدود شد و زمانی که او قصد فرار داشت در نزدیکی ایستگاه بی‌بی حکیمه شهرستان دیلم با مأموران درگیر شد و درنهایت هدف گلوله قرار گرفت و براثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داد. سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر در این‌باره گفت: قاتل با همسر و خانواده او اختلافات خانوادگی داشت که در روز حادثه نیز به همین دلیل با آنها درگیر شده بود که با شلیک اسلحه آنان را به قتل رساند. به‌گفته وی تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.

جنایت در رضوانشهر
درست در لحظاتی که جنایت در گناوه پایان یافته بود کیلومترها آن طرف در رضوانشهر واقع در استان گیلان حادثه تلخ دیگری اتفاق افتاد. عقربه‌های ساعت 2:30بامداد را نشان می‌داد که به مأموران پلیس خبر رسید مردی در روستای هاشم آباد هفت دغنان همسر و برادر همسرش را در خواب به قتل رسانده است. وقتی مأموران خود را به محل حادثه رساندند معلوم شد قاتل همسرش را در خواب با ضربه چاقو به قتل رسانده و در ادامه با شلیک گلوله اسلحه شکاری جان برادر او را نیز گرفته است. متهم همچنین در ادامه سراغ مادر همسرش رفته و با چاقو گوش او را نیز بریده و از آنجا گریخته بود. وقتی مأموران خود را به محل جنایت رساندند قاتل ردی از خود به جا نگذاشته بود اما شواهد نشان می‌داد که او قصد فرار از گیلان را دارد. در این شرایط بود که مأموران به کمین او نشستند و درحالی‌که او قصد فرار داشت در منجیل دستگیر شد.
سرهنگ سیدخلیل صفوی، فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهردر این‌باره گفت: قاتل در ضیابر صومعه‌سرا زندگی می‌کرد و همسرش به‌دلیل اختلافات خانوادگی به منزل پدرش در هاشم‌آباد رضوانشهر رفته بود که ادامه درگیری‌ها به این جنایت منجر شد. به‌گفته او هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید