• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15722
+
-

توضیحات مدیرکل دفتر موسیقی درباره کنسرت کلایدرمن و لغو کنسرت کیتارو

استعلام‌های لازم گرفته شده است

استعلام‌های لازم گرفته شده است

پس از پخش خبری مبنی بر حضور ریچارد کلایدرمن نوازنده شناخته‌شده فرانسوی در ایران و انتشار گزارشی با این مضمون که این نوازنده پیش از این در سرزمین‌های اشغالی نیز کنسرت داشته است، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی را ارائه داد. علی ترابی در گفت‌وگو با مهر گفته است: «باید تأکید کنم که ما از مراجع ذیصلاح استعلام گرفتیم که نتیجه استعلامات مثبت بود. درباره مباحثی که آقای کلایدرمن با رژیم صهیونیستی همکاری‌هایی داشته هم باید توضیح بدهم که مدیر برنامه وی اطلاعیه‌ای صادر کرده و گفته که هیچ مناسبت خاصی با رژیم صهیونیستی ندارند.از سوی آنها اعلام شده که کلایدرمن در ۱۶۵ کشور دنیا اجرا داشته و این بار هم با علاقه‌مندی کامل به ایران سفر می‌کند. به گفته مدیر برنامه‌های کلایدرمن، وی هیچ برنامه اختصاصی را با رژیم صهیونیستی انجام نداده است.»

ترابی درباره لغو کنسرت کیتارو نیز عنوان کرد: «تمامی مباحث مربوط به دریافت مجوز کنسرت کیتارو طبق روندی که در ابتدای صحبت‌هایم به آن اشاره کردم، طی شد. البته بعد از اینکه مجوز کنسرت صادر شد، خودِ گروه با توجه به فرصت اندکی که برای بلیت‌فروشی داشتند و همچنین تأخیر در صدور ویزا به این جمع‌بندی رسیدند که کنسرت به وقت دیگری موکول شود.»
 به گزارش همشهری برگزار‌کنندگان کنسرت کیتارو هم تأکید کرده‌اند که دفتر موسیقی نهایت همکاری را با آنها داشته و به‌دلیل تأخیر در صدور روادید برای گروه کیتارو و میسر نشدن سفر گروه به ایران، کنسرت لغو شده است.

کنسرت کیتارو پیش از این هم یک‌بار به‌مدت یک هفته به تعویق افتاده بود. کیتارو قرار بود در تاریخ ۲۲ و ۲۳ و ۲۷ اردیبهشت در تهران روی صحنه برود که با اعلام برگزارکنندگان، این برنامه به‌طور کامل لغو شده است. ظاهرا این گروه برای آماده سازی کنسرت خود در تهران فرصتی 11روزه را با احتساب روزهای اجرای برنامه درخواست کرده بودند که به‌دلیل تأخیر صدور روادید، مهیا نشده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید