• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 16 فروردین 1401
کد مطلب : 157170
+
-

خبرهای کوتاه / میری در شورای پروانه ساخت


مازیار میری به‌عنوان نماینده کانون کارگردانان در شورای پروانه ساخت معرفی شد.به گزارش همشهری، عضویت میری در شورا با دعوت سازمان سینمایی و خواست کانون کارگردانان پس از سه ماه، انجام شده است. این کارگردان سینما باسابقه‌ترین عضو شورای پروانه ساخت است که در کنار سیدضیاء هاشمی، علیرضا معاف، پرویز شیخ‌طادی، سعید مستغاثی، پژمان لشگری‌پور و سیدمحمد حسینی نزدیک به 5سال در دوره‌های مختلف در این سمت فعالیت داشته است.
در ماه‌های گذشته انتقادهای زیادی نسبت به ممیزی‌های وارد شده بر فیلم‌ها و فیلمنامه‌ها در مرحله صدور پروانه نمایش و ساخت مطرح شد. این انتقاد برای مجوزهای سریال‌های شبکه نمایش خانگی هم وجود دارد و کند بودن روند صدور پروانه ساخت در سینما و توقف آن در شبکه نمایش خانگی کار را به جایی رساند که برخی از اعضای کانون کارگردانان نسبت به بیکاری سینماگران در سال ۱۴۰۱ هشدار دادند.

ویل اسمیت در مراسم گرمی

بازتاب سیلی ویل اسمیت به کریس راک در مراسم گرمی ادامه داشت. ترور نوا، کمدین مشهور که مجری شصت‌وچهارمین مراسم دوره مراسم گرمی بود در سخنان خود به مناسبت افتتاح این دوره از جشنواره با اشاره تلویحی به سیلی جنجالی ویل اسمیت به چهره کریس راک در جریان مراسم اسکار با طعنه و لحنی کنایه‌آمیز گفت: حتی تصور نکنید که این یک برنامه برای اهدای جوایز است. ما تنها به موسیقی گوش می‌دهیم، می‌خوانیم و بی‌آنکه نامی از کاندیداها بیاوریم به آنها در طول شب جایزه می‌دهیم. کست لاو، از چهره‌های مشهور دنیای موسیقی نیز پیش از اهدای جایزه به بهترین آهنگ سال، در سخنانی به طور تلویحی به اقدام جنجالی اسمیت اشاره کرد و گفت: من قرار است این جایزه را اهدا کنم و از دریافت‌کنندگان جایزه می‌خواهم که 500پا دورتر از من بایستند. 

بتمن به‌سوی یک‌میلیارد دلار

فیلم 3ساعته بتمن به کارگردانی مت ریوز به رکوردی جدید دست یافت.  به گزارش کولایدر، این فیلم اخیرا با 13.4میلیون دلار فروش دیگر در گیشه سینماهای سراسر دنیا و 10.8میلیون دلار دیگر در روزهای آخر هفته اخیر در سینماهای آمریکای شمالی در مجموع به آمار فروش 710.5میلیون دلار دست یافت. فروش بالای فیلم بتمن تا‌کنون به برد بزرگ وارنر بروز کمپانی تولید‌کننده این فیلم تعبیر شده است. براساس این آمار، «بتمن» پرفروش‌ترین فیلم کمپانی وارنر بروز در دوران پس از شیوع پاندمی کرونا بوده است. این فیلم هم‌اکنون جایگاه پرفروش‌ترین فیلم سال2022 را نیز به‌خود اختصاص داده است. این فیلم که با نقش‌آفرینی رابرت پتینسون در نقش شوالیه سیاه ظاهر و پل دونو در نقش ضد‌قهرمان اصلی ساخته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید