• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 15 فروردین 1401
کد مطلب : 157059
+
-

آسان نه، آسان‌تر چرا!

در مورد هشدار کریم انصاری‌فرد به هواداران فوتبال

بعد از برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی 2022، باور غالب بین افکار عمومی این بود که قرعه خوبی نصیب تیم ملی کشورمان شده است. ما با انگلستان، آمریکا و یکی از 3تیم ولز، اوکراین یا اسکاتلند هم‌گروه شده‌ایم و خیلی‌ها بر این باورند که فرصت خوبی برای نخستین صعود به جام‌جهانی برای فوتبال ایران مهیا شده است. با این حال گروهی هم هشدار می‌دهند که این خوش‌بینی و افزایش سطح توقعات ممکن است به ضرر تیم ملی تمام شود. یکی از این نفرات کریم انصاری‌فرد است. مهاجم پرسابقه تیم ملی کشورمان در یک پیام اینستاگرامی بلند بالا گلایه خودش از ساده‌انگاری گروه ایران را اعلام کرده و نوشته:«هیچ‌کجای فوتبال ما شبیه انگلستان نیست و باید سخت کار کنیم.»
مسلما حق با کریم است و تجربه تلخ جام‌جهانی 2006هم به ما یاد داده نباید انتظارات را به‌طور غیرواقعی بالا برد. در آن سال بعد از هم‌گروهی تیم ملی کشورمان با مکزیک، پرتغال و آنگولا، این باور به‌وجود آمد که صعود به مرحله حذفی کمترین وظیفه تیم ملی است! با این حال دیدیم که شرایط دیگری رقم خورد. همه این مسائل درست است و نباید از قدرت انگلستان یا کیفیت آمریکا و حریف سوم‌مان چشم‌پوشی کرد، اما در عین حال باید یادمان باشد اینجا جام‌جهانی است و قرار نیست گروه واقعا آسانی وجود داشته باشد. اینکه افکار عمومی از قرعه ایران استقبال کرده، در مقایسه با سایر قرعه‌های ممکن است. مثلا درنظر بگیرید که ما می‌توانستیم به جای ژاپن با آلمان و اسپانیا هم‌گروه شویم. می‌شود به گروه هفتم هم نگاه کرد؛ جایی که صربستان به‌عنوان تیم سیدسومی، با برزیل، سوئیس و کامرون هم‌گروه شده است. ما می‌توانستیم به جای صربستان باشیم، اما نیستیم و این مسئله باعث ایجاد خوش‌بینی شده است.
طبیعتا انتظار نداشتیم در جام‌جهانی هم با لبنان و سوریه هم‌گروه شویم. پس ضمن تأیید همه مطالب واقع‌گرایانه و دوری از اوهام و خیالات، باید قدر موقعیت تاریخی خوشایندی که برای فوتبال ایران پیش آمده را بدانیم و با خودباوری و اعتمادبه‌نفس بالا بخت‌مان را برای صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی بیازماییم. بله؛ گروه‌مان آسان نیست، اما از خیلی از گروه‌های دیگر متعادل‌تر است. پس قدردان، امیدوار و البته سختکوش باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید