• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15692
+
-

مراکش از فهرست سفرهای ایران حذف شد

خبر‌
مراکش از فهرست سفرهای ایران حذف شد

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران اعلام کرد: به‌دنبال قطع روابط دیپلماتیک مراکش با ایران، این کشور از فهرست مقاصد سفرهای ایرانی‌ها نیز حذف شد. به گزارش ایسنا، مراکش ۱۱‌اردیبهشت‌ماه روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد و وزیر خارجه این کشور با نسبت دادن اتهاماتی به ایران درخصوص همکاری دیپلمات‌های ایران در مراکش و حزب‌الله لبنان با جبهه پولیساریو، اعلام کرد: فعالیت سفارتخانه کشورش در ایران متوقف شده و سفیر ایران در مراکش نیز اخراج می‌شود.

 بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این اظهارات اعلام کرد: ادعاهای مطرح شده علیه ایران بی‌اساس و عاری از حقیقت و مردود است. حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اظهارات وزیرخارجه مراکش را تأسف‌بار خواند و آن را ناشی از فشارهای آمریکا، اسرائیل و عربستان به دولت مراکش اعلام کرد.

روابط ایران و مراکش نزدیک به ۵‌سال بود که مجددا آغاز شده بود و این روابط به تقویت تعاملات گردشگری 2کشور انجامید اما با اقدام یکجانبه مراکش در قطع روابط با ایران تعاملات گردشگری نیز قطع شد و حالا حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفته است که با تعطیلی سفارتخانه‌ها و توقف صدور ویزا، امکان سفر به ایران و مراکش از اتباع 2کشور گرفته شده است.

او درباره توقف اجرای تورهای مراکش از ایران نیز گفت: روابط دیپلماتیک وجود ندارد و فضای سیاسی 2کشور نیز ملتهب است؛ بنابراین آژانس‌های گردشگری نیز به حذف این مقصد از بسته سفرهای گردشگری اقدام کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید