• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 14 فروردین 1401
کد مطلب : 156914
+
-

خبر های کوتاه/تمجید مقام معظم رهبری ازموقعیت مهدی


مقام معظم رهبری طی یادداشتی از فیلم «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌فر تمجید کردند. رئیس رسانه ملی در یادداشتی برای خبرگزاری صداوسیما، از تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی از فیلم موقعیت مهدی خبر داد. پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در این یادداشت با اشاره به اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری به تماشای این فیلم نشستند؛ بخشی از نظرات ایشان را به این شرح بیان کرد: 
«فیلم «موقعیت مهدی»، عالی بود. پر از نکته‌های دقیق و روایت درست... شخصیت شهیدان باکری خصوصا محور فیلم که آقا مهدی است را به‌درستی و با ظرافت، تصویر و روایت کرده است. زاویه روایت فیلم هم ابتکاری بود خاصه با محوریت خانه و خانواده. برخی قسمت‌ها، مثل «مواجهه آقا مهدی با خانواده بعد ازشهادت آقا حمید و برنگشتن پیکر برادر شهیدش» و قسمت «من مهدی باکری نیستم» یا «روایت شهادت خود آقا مهدی باکری» و... پر از نکته است. از این نکات قابل تامل در فیلم فراوان است، شاید 20نکته‌ اینگونه وجود دارد. این فیلم از آن فیلم‌هایی است که آدم دوست دارد تا تمام شد بازهم دوباره آن را ببیند. از تمام عوامل، دست‌اندرکاران ساخت این اثر بسیار خوب، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم، تشکر و قدردانی باید کرد... .»

خداحافظی جیم کری از سینما

طرفداران جیم کری از هم‌اکنون مشتاقانه در انتظار خرید بلیت فیلم «سونیک: خارپشت2» هستند؛ چراکه نقش‌آفرینی وی در این فیلم شاید آخرین حضور سینمایی این ستاره دنیای کمدی باشد. جیم کری در گفت‌وگو با اکسس هالیوود از قصد خود مبنی بر کناره‌گیری از بازیگری خبر داده است. او افزوده است به‌احتمال زیاد پس از نقش‌آفرینی در فیلم جدید سونیک از دنیای سینما خداحافظی خواهد کرد. جیم کری در ادامه این گفت‌وگو به این نکته نیز اشاره کرده درصورتی که فرشته‌ها فیلمنامه‌ای نوشته شده با جوهری طلایی را به من ارائه دهند و اعلام کنند که دیدن فیلمی که بر این اساس ساخته می‌شود، برای مردم بسیار مهم خواهد بود، شاید به راه خود در دنیای سینما ادامه دهم، اما اکنون قصد دارم حداقل برای مدتی از سینما فاصله بگیرم. 

استعفای  ویل اسمیت از آکادمی اسکار

ویل اسمیت که با تهدید اخراج یا تعلیق از آکادمی اسکار روبه‌رو شده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این آکادمی استعفا داده است. به گزارش ورایتی، او در این بیانیه، اقدام خود در مراسم اسکار سال‌جاری را شوکه‌کننده، دردناک و غیرقابل توجیه دانسته و اعلام کرده که درصورتی که آکادمی اسکار اقدامات دیگری را نیز در این رابطه درنظر بگیرد، عواقب آن را خواهد پذیرفت. او در بخش دیگری از این بیانیه افزوده است: فهرست افرادی که من به آنها (از نظر روحی) صدمه زده‌ام بسیار طولانی است و ازجمله کریس و خانواده‌اش و خیلی از دوستان من و حاضران در مراسم اسکار و بینندگان تلویزیونی این مراسم را دربرمی‌گیرد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید