• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 14 فروردین 1401
کد مطلب : 156909
+
-

از نوروز به رمضان بدون توقف

مروری بر سریال‌هایی که از امروز پخش آنها آغاز می‌شود

فهیمه پناه‌آذر - روزنامه‌نگار

توالی نوروز و رمضان امسال برای تلویزیون، آنتن پر از سریال‌های مناسبتی را به همراه داشت؛ سریال‌هایی که در 2هفته ابتدایی نوروز از شبکه‌ها پخش شدند و حالا از امروز (یکشنبه) سریال‌های رمضان روی آنتن خواهند رفت.
«نجلا٢»، «از سرنوشت۴»، «خوشنام» و «مسافران شهر» 4سریال‌‌ مناسبتی تلویزیون برای ماه رمضان۱۴۰۱ هستند. سریال خوشنام به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی در ایام ‌ماه مبارک رمضان هر شب بعد از خبر ساعت۲۱ از شبکه یک پخش خواهد شد. حمید لولایی، هومن حاجی‌عبداللهی، عباس جمشیدی‌فر، شهره لرستانی، فریده سپاه‌منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی‌زاده و امیر غفارمنش از بازیگران این سریال هستند.
از سرنوشت۴ به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان هم از شبکه2 سیما پخش می‌شود.
از سرنوشت تاکنون 3فصل را پشت سر گذاشته است و حالا فصل چهارم با بازی مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داوودنژاد، سیدمهرداد ضیایی، نگین صدق‌گویا، سولماز غنی، مائده طهماسبی و رضا بنفشه‌خواه ساعت21:30 پخش می‌شود.
شبکه3 سیما هم از اول نوروز پخش فصل دوم سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی را آغاز کرده و پخش سریال تا پایان رمضان ادامه دارد؛ سریالی که ساعت20:45 پخش می‌شود.
فصل یکم نجلا، مهر۱۳۹۹ همزمان با اربعین حسینی روی آنتن رفت.
حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان برخی بازیگران سریال هستند.
شبکه5 هم مسافران شهر را روی آنتن دارد و به‌نظر می‌رسد مدیران شبکه5 از پخش «رعد و برق» افخمی فعلا منصرف شدند؛ سریالی که قرار بود ماه رمضان سال گذشته پخش شود.
مسافران شهر اپیزودیک است و در هر اپیزود داستانی متفاوت گفته می‌شود. سریال در ژانر ملودرام اجتماعی به معضلات روز جامعه می‌پردازد و نگاهی ویژه به رزمندگان دوران ۸سال دفاع‌مقدس و ایثارگران دارد.
تهیه‌کننده مسافران شهر، پرویز امیری است و سیروس حسن‌پور و احمد معظمی ازجمله کارگردان‌های این سریال‌ هستند. حبیب دهقان‌نسب، اسماعیل محرابی، ویدا جوان، آشا محرابی، شهرام قائدی، پوراندخت مهیمن، فریبا کوثری، شهرزاد کمال‌زاده و نسرین نکیسا از بازیگران این سریال هستند.

جامانده از نوروز
مجموعه طنز سیاسی - اجتماعی «جنابِ عالی» که پیش از این قرار بود در ایام نوروز۱۴۰۱ از تلویزیون پخش شود، اکنون از چهاردهم فروردین همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان به‌عنوان نخستین اثر نمایشی اختصاصی تلوبیون‌پلاس، از طریق این سامانه عرضه خواهد شد. جناب عالی به تهیه‌کنندگی مصطفی رضوانی، کارگردانی عادل تبریزی و نویسندگی مشترک عادل تبریزی و‌ رؤیا خسرونجدی در ١٣قسمت تولید شده و با زبانی طنز به مشکلات نظام اداری و سیاسی کشور می‌پردازد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید