• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156784
+
-

کوتاه از حادثه/بی‌توجهی به فرمان پلیس حادثه آفرید

به‌دنبال مرگ مردی جوان بر اثر شلیک مأموران پلیس، تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.
به گزارش همشهری، صبح جمعه گذشته گزارش یک تیراندازی مرگبار به قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد. محل حادثه بزرگراه تهران- قم و در حوالی عوارضی بود و تیم جنایی پس از حضور در محل با پیکر بی‌جان مردی حدودا 35ساله مواجه شد که با شلیک گلوله پلیس جان باخته بود.
کارآگاهان به تحقیق 2مأمور پلیس که در این ماجرا نقش داشتند، پرداختند. آنها مأموران پلیس یکی از شهرهای اطراف پایتخت بودند و یکی از آنها توضیح داد:‌ راننده و سرنشین پژو رفتار نامتعارفی داشتند و ما احتمال دادیم مسلح و خطرناک باشند. به آنها دستور ایست دادیم اما توجهی نکردند و راننده با سرعت زیاد و حرکات مارپیچ قصد فرار داشت. پس از اخطارهای متعدد اسلحه را به سمت ماشین نشانه گرفتیم و شلیک کردیم که گلوله از پنجره عقب ماشین عبور کرده و از پشت وارد قفسه سینه مردی که در صندلی جلو نشسته بود شد. پس از توقف ماشین اورژانس را خبر کردیم اما این مرد جانش را از دست داده بود. اما راننده خودرو که دچار شوک شده بود، وقتی به‌خودش آمد به گریه افتاد و گفت فردی که فوت شده دایی‌اش بوده است. وی ادامه داد: دایی‌ام مهمان خانه ما بود و ساعتی قبل تصمیم گرفتیم سوار ماشین من شویم و در خیابان چرخی بزنیم. من به تازگی ماشینم را اسپرت کرده و ضبط و باند به همراه ساب و بلندگوی گران‌قیمت روی آن نصب کرده بودم. می‌خواستم این لوازم را به دایی‌ام نشان بدهم. صدای ضبط را زیاد کردیم و ظاهرا گشت پلیس دستور توقف داده بود. اما تا چند دقیقه اول به‌دلیل اینکه صدای ضبط زیاد بود متوجه اخطار نشدیم. وقتی پلیس را پشت سرمان دیدیم ترسیدیم. دایی‌ام از من خواست توقف کنم. اما من به‌دلیل اینکه ماشین را اسپرت کرده بودم ترسیدم توقف کنم و شب عیدی ماشینم را توقیف و به پارکینگ منتقل کنند. به همین دلیل پایم را روی گاز گذاشتم و اصلا فکرش را نمی‌کردم که این اتفاق مرگبار رقم بخورد. اگر می‌دانستم که ماموران شلیک می‌کنند، قطعا توقف می‌کردم. کارآگاهان جنایی پایتخت در بازرسی از خودروی پ‍ژو نیز مواد، اسلحه و یا وسیله غیرقانونی که حمل آن جرم محسوب شود پیدا نکردند. براساس این گزارش، به دستور بازپرس جنایی کارشناس اسلحه ماموریت یافته که مشخص کند مأمور پلیس هنگام تیراندازی قانون به کارگیری سلاح را در عملیات تعقیب و گریز رعایت کرده یا نه. از سوی دیگر به دستور بازپرس جنایی تحقیق از 2مأمور پلیس توسط ستاد فرماندهی تهران بزرگ آغاز شده است.

پایان دردناک درگیری زوج سالخورده بر سر اجاره خانه
درگیری زوج سالخورده که بر سر یک مسئله جزئی و پیش پا‌افتاده  شروع شده بود، با مرگ یکی از آنها و دستگیری دیگری به اتهام قتل پایان یافت.
به گزارش همشهری، ساعت 5صبح بیست و چهارم اسفند مردی جوان وحشت‌زده بود با پلیس پایتخت تماس گرفت و گفت:« پدرم جان مادرم را گرفته است.» پس از این تماس مأموران در محل حادثه حاضر شدند؛ ساختمانی مسکونی در یکی از محله‌های پایتخت. آنها در داخل خانه جسد زنی سالخورده را مشاهده کردند و ماجرا را به قاضی محمدحسین زارعی، بازپرس جنایی تهران گزارش کردند. مقتول 75ساله بود و قاتل کسی نبود جز همسر 86ساله او. این مرد در بازجویی‌ها به قتل همسرش اقرار کرد و مدعی شد که بر سر مسئله جزئی و پیش پا افتاده با همسرش درگیر شده و درحالی‌که خشمگین بوده جان همسرش را گرفته است. وی گفت: همسرم سال‌ها قبل یک واحد آپارتمان به نام خودش خریده و آن را اجاره داده بود. در تمام این مدت او پول اجاره‌ها را به‌حساب خودش واریز می‌کرد و من هیچ وقت اعتراضی نمی‌کردم اما این اواخر از دست او ناراحت شده بودم. با خود می‌گفتم چرا او حتی یک‌بار هم از پول اجاره چیزی به من نداده است.  وی ادامه داد: روز حادثه درحالی‌که عصبانی بودم به سراغش رفتم و به او گفتم می‌توانی مقداری از پول اجاره خانه را در خانه خرج کنی که او گفت حاضر نیست چنین کاری کند. همین باعث دعوای‌مان شد و من که از دست او عصبانی بودم بی‌آنکه به عواقب کارم فکر کنم چاقویی برداشتم و ضربه‌ای به او زدم. وقتی به‌خود آمدم متوجه شدم که همسرم فوت شده است.هنوز هم باورم نمی‌شد که نتوانستم خشمم را کنترل کنم و جان همسرم را گرفته‌ام. متهم پس از اقرار به قتل با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران بازداشت شد و تحقیقات از او ادامه دارد.

وحشت از سقوط جرثقیل 
جرثقیل غول‌پیکر ساختمانی در آستانه سقوط قرار داشت و ممکن بود حادثه‌ای تلخ را رقم بزند اما آتش‌نشانان با حضور بموقع از حادثه جلوگیری کردند. به گزارش همشهری، سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: ساعت ٨:40 صبح دیروز یک مورد حادثه احتمال سقوط جرثقیل تاورکرین در خیابان شریعتی، به سامانه ١٢۵ آتش‌نشانی اطلاع داده شد. وی ادامه داد: آتش‌نشانان با حضور در محل دریافتند یکی از  2 دستگاه جرثقیل برجی نیمه‌کاره از قسمت اتصال عمودی و افقی، دچار نقص شده است. ملکی گفت: همکاران ایمن‌سازی‌‌های لازم را انجام دادند و چندین ساختمان اطراف را تخلیه کردند که نگرانی ایجاد نشود و در ادامه با اعزام چند دستگاه جرثقیل سنگین، تاورکرین مهار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید