• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204815
+
-

پلیس خوب، پلیس مردمی خوب

پلیس خوب، پلیس مردمی خوب

فاطمه عباسی

تصویر پلیس در ذهن بسیاری از ما شاید مردی عصاقورت داده با لباسی نظامی باشد که قانون را هر چند دقیقه یک‌بار متذکر می‌شود. اما پلیس‌های واقعی همان‌هایی هستند که در تصاویر می‌بینید. آدم‌هایی از جنس خودمان که در مواقع ضروری از  بقیه مردم پیشی می‌گیرند و بی‌تفاوت از کنار همنوعانشان عبور نمی‌کنند. پلیس‌های مهربان، پلیس‌های همراه، پلیس‌های وظیفه‌شناس و با فرهنگ که هر روز کلی از این تصاویر خلق می‌کنند اما کسی نیست که تصویرشان را ثبت و ضبط کند. هفته نیروی انتظامی زمان مناسبی برای قدردانی از این جنس پلیس‌های مردمی و خدوم است.


ویدئو خیلی زود در فضای مجازی دست به‌دست می‌شود. یک روز گرم تابستانی است. دختر بچه پابرهنه روی آسفالت داغ ایستاده و خودروی پلیس که می‌رسد، جلو می‌رود و مثل هر روز به مأمور نشسته پشت فرمان خسته نباشید می‌گوید. مأمور از ماشین پیاده می‌شود و کفشی که برای دختر خریده را به او می‌دهد. کفش اندازه پای دختر نیست. مأمور پلیس می‌رود و دقایقی بعد با کفشی که حالا اندازه پاهای تفتیده دختر است بازمی‌گردد. تمامی این دقایق توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی شهر نکا ثبت و ضبط می‌شود. استواریکم حسینعلی حبیبی‌ حالا به‌عنوان پلیس نیکوکار مازندرانی معروف است.


چهارشنبه بارانی پایتخت با یک تصویر از پلیسی که بارانی‌اش را بر سر کودکی فال‌فروش گرفته تا از هجوم باران بهاری در امان بماند ماندگار می‌شود.پسربچه فال‌فروش لباس مناسبی به تن ندارد و کمی هم خیس شده است. مأمور پلیس خودش را به پسربچه می‌رساند و بارانی‌اش را روی سر او می‌گیرد تا از خیس شدن بیشتر پسرک جلوگیری کند. تصویر این مأمور پلیس توسط عکاسی که برای ثبت تصاویر باران بهاری به خیابان رفته در فضای مجازی منتشر می‌شود و خیلی زود مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. فرمانده انتظامی پایتخت صبح روز پنجشنبه با دعوت از او به دفترش از استوار دوم وظیفه سعید اسماعیلی که کاربران فضای مجازی لقبش را پلیس مهربان گذاشته‌اند، تقدیر می‌کند.


در زیرگذر میدان امام حسین(ع) یک تاکسی خاموش می‌شود و تلاش‌های راننده برای روشن کردن خودرو بی‌فایده است. ساعت از ۷ صبح گذشته و حجم خودرو‌های در حال تردد از این زیرگذر بسیار زیاد است.خاموش شدن تاکسی ترافیک را شدیدتر می‌کند و راننده هم به تنهایی قادر به حرکت دادن خودرو نیست.ترافیک در حال گسترش به سایر نقاط است که ۳نفر از نیرو‌های پلیس که در میدان امام حسین(ع) مستقر هستند برای کمک به ‌ این راننده تاکسی می‌آیند. آنها در یک مسافت با شیبی بسیار تند، خودروی خاموش شده را هل می‌دهند و در نهایت تاکسی روشن می‌شود.
این اقدام پلیس مورد توجه خودرو‌های عبوری قرار می‌گیرد و تصویر این مأموران پلیس توسط رانندگان دیگر ثبت می‌شود. آنها حالا پلیس‌های مهربان شهر لقب گرفته‌اند.


خیابان با خرده‌شیشه‌های ناشی از یک تصادف فرش شده است. پیش از آنکه رانندگان برای پنچرنشدن به‌صورت ناگهانی تغییر مسیر بدهند و تصادفات بیشتری رخ بدهد، مأمور پلیس با جاروی بلندی مشغول جمع‌کردن خرده‌شیشه‌‌ها از سطح خیابان می‌شود. تصویر مأمور وظیفه‌شناس به سرعت ثبت و در فضای مجازی وایرال می‌شود. بسیاری از کاربران این اقدام پلیس راهور را تحسین کرده و کلی «دمت‌گرم» و «خیرببینی» و «آفرین» نثارش می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید