• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15583
+
-

تردید در تمدید

تردید در تمدید

روزی که برانکو هدایت پرسپولیس را قبول کرد این تیم اصلا شرایط خوبی در فوتبال ایران نداشت. سرخپوشان مدت‌ها بود که دیگر قهرمان نشده بودند و هر فصل هم در میانه جدول تنها برای کسب سهمیه دست‌وپا می‌زدند اما با ورود برانکو همه چیز تغییر کرد. برانکو در ابتدا نتایج خوبی را کسب نکرد و حتی تیم به انتهای جدول رسید اما سبک بازی سرخپوشان نشان از کیفیت بالای تیم داشت و درنهایت پرسپولیس شروع به نتیجه گرفتن کرد و در فصل اول قهرمانی را فقط به‌خاطر تفاضل گل از دست داد. برانکو پرسپولیس را بعد از آن برای دو فصل متوالی قهرمان کرد و با کسب سوپرجام و رساندن تیم به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان توانست نتایج درخشانی کسب کند. 
    بازگشت به سبک تیم‌ملی
سرخپوشان در اولین فصل حضور برانکو نمایش بسیار باکیفیتی داشتند و با این سبک بازی حتی توانستند در داربی با 4گل پیروز شوند. اما بعد از شکست پرسپولیس در برابر الهلال ناگهان سبک بازی تیم تغییر کرد و پرسپولیس به فوتبالی نتیجه‌گرا روی آورد. دیگر خبری از آن تیم شاداب دو فصل قبل نبود و خیلی‌ها اعتقاد داشتند سرمربی پرسپولیس دوباره به سبکی که در تیم‌ملی ایران داشت روی آورده است. هرچند خود برانکو اصرار داشت که پرسپولیس همچنان از لحاظ آماری در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد.
    حمله به برانکو
شکست 3بردو برابر الجزیره شاید نتیجه بدی نباشد و پرسپولیس با زدن دو‌گل به حریف حالا این شانس را دارد که با یک پیروزی در ورزشگاه آزادی از گروه خود صعود کند. اما این شکست باعث شد هواداران پرسپولیس تمامی نتایج ضعیف اخیر از داربی برگشت گرفته تا بازی برگشت ذوب‌آهن و در آخر شکست برابر الجزیره را مانند یک پتک بر سر برانکو بکوبند. درست بعد از شکست سرخپوشان برابر الجزیره هواداران با حمله به صفحه شخصی برانکو اعلام کردند که پرسپولیس دیگر مانند گذشته نیست و یک تیم ترسو است. هواداران پرسپولیس آن‌قدر عصبانی بودند که با وجود کسب قهرمانی در لیگ از برانکو به‌شدت انتقاد کردند و بازی نکردن مسلمان نیز آخرین دلیل آنها برای انتقادات تندشان بود. حمله عجیب هواداران باعث شد برانکو برای فرار از این انتقادات مجبور شود صفحه اینستاگرام خود را برای 
مدتی ببندد.
    حال برانکو خوب نیست!
شاید برانکو حق دارد عصبانی باشد. او که توانست تیمی بحران‌زده را به مدعی اول فوتبال ایران تبدیل کند انتظار این انتقادات را ندارد. انتقاداتی که از بازی برابر الجزیره بلکه بازی برابر استقلال آغاز شد و تا به امروز هم ادامه دارد. نکته عجیب این است که با وجود این انتقادات چه از سوی هواداران و چه از طرف پیشکسوتان، برانکو حاضر به تغییر تفکرات خود نشده و این روند را ادامه داده است.
    پروفسور می‌ترسد تمدید کند؟
انتقادات از سرمربی پرسپولیس در شرایطی رقم خورده که پرسپولیس در 3سال گذشته بهترین نتایج تاریخ باشگاه را گرفته و رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرده است. اما حالا به‌نظر می‌رسد که برانکو برای فصل آینده هراس زیادی داشته باشد. سرمربی پرسپولیس می‌داند با توجه به بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات سرخپوشان کار سختی را پیش‌رو خواهند داشت. حالا که پرسپولیس قهرمان شده، این‌طور از برانکو انتقاد می‌شود؛ حساب کنید اگر در سال آینده نتایج خوبی نگیرد چه برخوردی از هواداران در انتظار او خواهد بود! به همین دلایل است که برانکو برای ماندن در پرسپولیس با شک و تردید روبه‌رو شده است. هر چند به‌نظر می‌رسد درنهایت برانکو برای فصل آینده هم روی نیمکت سرخپوشان خواهد نشست؛ اما با شرایطی جدید.

توافق نهایی با برانکو
ماجرای تمدید قرارداد برانکو با پرسپولیس این روزها به سوژه‌ای داغ و جذاب برای رسانه‌ها تبدیل شده و همین مساله حرف‌و‌حدیث‌های فراوانی را به‌وجود آورده است. با این وجود رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس، تمدید قرارداد برانکو را قطع می‌داند. جعفر کاشانی در این خصوص گفته است: «هیچ مشکلی با برانکو ایوانکوویچ نداشته و نداریم. توافقات قطعی و نهایی با او انجام شده و توافقنامه این مذاکرات نیز به امضا طرفین رسیده است. برانکو و باشگاه پرسپولیس هیچ کدام برای تمدید قرارداد مشکلی ندارند. طبق توافقات انجام شده پس از بازی الجزیره امارات در 24اردیبهشت قرارداد برانکو به‌عنوان سرمربی پرسپولیس قطعا تمدید و امضا خواهد شد. به‌ هر حال برخی از دوستان به‌دنبال حاشیه هستند و حاشیه ساختن از موضوعات قطعی و یقینی برایشان جذابیت دارد. ما و برانکو مشکلی با هم نداشتیم و ان‌شاء‌الله مشکلی هم نخواهیم داشت.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید