• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
دو شنبه 16 اسفند 1400
کد مطلب : 155714
+
-

خبرهای کوتاه/استعفای عضو آکادمی اسکار


تام فلیشمن، صدابردار فیلم‌های اسکورسیزی‌ و برنده یک جایزه اسکار در پی تصمیم اخیر آکادمی اسکار مبنی بر حذف مراسم اهدای جوایز در 8رشته‌ از پخش زنده تلویزیونی، از عضویت در این نهاد سینمایی استعفا کرد. به گزارش ددلاین، برنامه‌ریزی برای پخش محدود مراسم اعطای نود‌و‌چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار به‌شدت مورد اعتراض اعضای برخی از شاخه‌ها و انجمن‌های صنفی مرتبط قرار گرفته است. طبق اعلام قبلی آکادمی، مراسم اعطای جوایز 8شاخه مستند کوتاه، تدوین، چهره‌پردازی، موسیقی متن، طراحی تولید، انیمیشن کوتاه، فیلم کوتاه و صدا، یک ساعت قبل از شروع پخش زنده در داخل سالن دالبی برگزار می‌شود و برندگان این جوایز در قالب ویدئوهایی در پخش زنده معرفی می‌شوند؛ رویکردی بحث‌برانگیز که آکادمی در سال2018 اتخاذ کرد و سپس با بالا‌گرفتن انتقادها، آن را کنار گذاشت. 

جشنواره میامی با حضور ایران و ژاپن

در جشنواره فیلم میامی که مختص تجلیل از بهترین فیلم‌های بین‌المللی است، جوایز اصلی به رامین بحرانی، فیلمساز ایرانی و ریوسوکه هاماگوچی کارگردان ژاپنی اهدا می‌شود. به گزارش ورایتی، جشنواره فیلم میامی با نمایش فیلم کمدی «رئیس خوب» ساخته فرناندو لئون د آرانوا از اسپانیا با بازی خاویر باردم افتتاح شد. فیلم پانامایی «کلیسای جامع پلازا» ساخته ابنِر بنائیم نیز پایان‌بخش این جشنواره خواهد بود. امسال جوایز اصلی این جشنواره که مختص هنرمندانی است که مشارکت‌شان در سینما ماندگار و فراموش‌نشدنی است، به ریوسوکه هاماگوچی کارگردان ژاپنی فیلم «ماشینم را بران» و رامین بحرانی کارگردان ایرانی اهدا می‌‌شود. 

سگ‌بند و گل به‌خودی در اکران نوروزی

با اضافه شدن 2فیلم «گل به‌خودی» و «سگ بند» به جای «لامینور» و «علف‌زار» فهرست فیلم‌های اکران نوروزی تکمیل شد. یکشنبه ۱۵ اسفندماه معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی (حبیب ایل‌بیگی) اعلام کرد که روز گذشته ترکیب اکران نوروزی مشخص و به شورای صنفی نمایش اعلام شده است. این شورا ظهر دیروز جلسه‌ای برگزار کرد که هنوز خروجی‌اش مشخص نشده، ولی ظاهراً 2فیلم جایگزین‌شده سگ بند و گل به‌خودی هستند که در کنار فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «مرد بازنده»، «شادروان»، «روز صفر» و «قدغن» از ۱۸ اسفندماه به‌عنوان فیلم‌های نوروزی اکران می‌شوند. به این ترتیب فیلم‌های علف‌زار و لامینور از ترکیب فیلم‌های نوروزی کنار گذاشته شدند. علف‌زار نیاز به بازبینی توسط کارشناسان قوه قضاییه داشت و ظاهراً مشکلات فیلم که جزئی هم بود، حل شد، ولی در نهایت اعلام شد این ساخته کاظم دانشی به اکران نوروزی نمی‌رسد. در مورد لامینور هم مشکل انقضای پروانه نمایش فیلم بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید