• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155180
+
-

ضرغامی در جلسه امضای تفاهمنامه با صندوق توسعه ملی:

با تسهیلات ۶۰هزار میلیارد ریالی شاهد جهش درحوزه گردشگری خواهیم بود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با امضای تفاهمنامه بین این وزارتخانه و صندوق توسعه ملی، ۶۰هزار میلیارد ریال با همکاری این صندوق و بانک‌های عامل به پروژه‌های گردشگری اختصاص خواهد یافت.
سید عزت‌الله ضرغامی روزگذشته در جلسه امضای تفاهمنامه این وزارتخانه با صندوق توسعه ملی با بیان این مطلب گفت: حوزه گردشگری به نوعی حلقه مفقوده اقتصاد کشور است. خوشبختانه صندوق توسعه ملی به حوزه گردشگری توجه جدی دارد و از درک درست رئیس و اعضای هیأت عامل صندوق از حوزه گردشگری تشکر می‌کنم.
ضرغامی افزود: با اختصاص ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی و کمک و همراهی بانک‌ها که با صندوق خواهند داشت، باعث می‌شود در مجموع با رقم ۶۰هزار میلیارد ریال تسهیلات، سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این صنعت انجام شود که می‌تواند جهش خوبی را در حوزه گردشگری ایجاد کند.
مهدی غضنفری، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی نیز در این مراسم به ظرفیت‌های گردشگری کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: ما فکر می‌کنیم افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در خارج از کشور نیز برای این حوزه وجود دارند و ما برای انجام سرمایه‌گذاری این افراد نیز آمادگی کامل داریم.
سید علیرضا میرمحمد صادقی، عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی نیز در این مراسم گفت: از سال ۱۳۹۴ تا امروز ۴۸هزار میلیارد ریال در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری انجام شده و ۵۶درصد منابعی که صندوق در ۳۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری کرده، جذب شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید