• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155215
+
-

پنجره با برد بسته شد

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی از پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی 2023 سوریه را شکست داد ستاره این میدان محمد جمشیدی بود که بیشتر از نصف امتیازات ایران را کسب کرد

پنجره با برد بسته شد

سوریه هم حریف راحتی برای ایران نبود. تیم‌ملی بسکتبال ایران که بعد از باخت مقابل قزاقستان در بازی اول پنجره دوم انتخابی جام جهانی 2023، با انتقادات زیادی روبه‌رو شده بود، بازی دیروز را ۸۰-۶۸ برد اما فقط در کوارتر  چهارم خوب بود.
ایران بازی را خوب شروع نکرد و بازیکنان دستپاچه و ناهماهنگ بودند. شاید خاطره تلخ شکست سال گذشته مقابل سوریه در پنجره انتخابی کاپ آسیا، جبران شکست به قزاقستان و... تمرکز را از آنها گرفته بود. انتقاد اصلی از سرمربی تیم ملی به‌خاطر اصرار بیش از حد او برای استفاده از مهدی کامرانی و اصغر کاردوست بود. این انتقادها دیروز قبل از بازی، هاشمی را مجبور کرد که این 2بازیکن را به همراه نوید خواجه‌وند کنار بگذارد و میثم میرزایی، محمد یوسف‌وند و متین آقاجانپور را در ترکیب قرار بدهد. اما با این تغییرات هم تیم هاشمی تیم نشد. آنها در کوارتر اول ۱۸-۱۵ باختند و البته خوش‌شانس بودند که کوارتر فقط با ۳امتیاز اختلاف به پایان رسید چراکه در بعضی از دقایق اختلاف به ۱۰امتیاز رسیده بود. در کوارتر دوم ایران عملکرد بهتری داشت. با این که سوری‌ها بر بازی مسلط بودند اما ایران با بهتر شدن دفاع تیمی توانست نیمه را ۳۹-۳۶ پیروز به رختکن برود. در کوارتر سوم ایران متزلزل بود و اگر خطاهایی که محمد جمشیدی می‌گرفت گل نمی‌شد شاید نمی‌توانست جلو بیفتد. این کوارتر ۵۹-۵۵ به نفع ایران به پایان رسید. با درخشش کاپیتان، تماشاگران حق داشتند فقط اسم جمشیدی را به زبان بیاورند. او تا پایان این کوارتر ۳۵امتیاز گرفته بود و در نهایت هم با ۴۱امتیاز و ۸ریباند بهترین بازیکن میدان شد. جالب اینکه بقیه بازیکنان ایران روی‌هم‌رفته به اندازه او امتیاز نگرفتند. حضور همزمان محمد حسن‌زاده، نوید رضایی‌فر و آرمان زنگنه در کوارتر چهارم ایران را به ثبات رساند و تیم تازه تیم شد و توانست از سوریه فاصله بگیرد.

  هوادار باید باشد
تفاوت مهم دیدار دیروز با بازی‌های قبلی حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی بود. با اینکه روز پنجشنبه در بازی با قزاقستان اجازه حضور تماشاگران در سالن داده نشد اما برای بالا بردن روحیه تیم بازی دیروز با حضور تماشاگران برگزار شد. البته این تماشاگران گزینشی بودند و بلیتی فروخته نشد. از این جمع البته به‌جز ده پانزده نفر که یک‌نفس تشویق می‌کردند، بقیه فقط تماشاگر بودند و سکو پر کن. در بین همان چند نفر هم زنان جایی نداشتند. در دقایق پایانی بازی تماشاگران شعار می‌دادند: «فدراسیون یادت باشه هوادار باید باشه» اعتراض آنها به دوری دو ساله‌شان از سالن مسابقات بسکتبال بود. 
پنجره دوم برای تیم ملی تمام شد. آنها تیرماه سال آینده در پنجره سوم بازی‌های برگشت را مقابل سوریه و قزاقستان انجام می‌دهند. این که هاشمی و تیمش برای پنجره سوم باشند یا نه بستگی به اتفاقات امروز دارد. امروز مجمع، رئیس 4سال آینده فدراسیون را معرفی می‌کند. البته اگر لحظه آخر انتخابات لغو نشود. پیش از این 3بار مجمع بدون اینکه دلیل منطقی داشته باشد، لغو شد. تا دیشب هم مشخص نبود کدام نامزدها تایید صلاحیت شده‌اند و اجازه رقابت در انتخابات را دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید