• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15503
+
-

امضای 4قرارداد پایانه نفتی با شرکت‌های ایرانی و انگلیسی

در حاشیه آخرین روز از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ۴ سند همکاری در حوزه فعالیت شرکت پایانه‌های نفتی ایران با حضور مدیران عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و شرکت‌های طرف قرارداد منعقد شد. به گزارش فارس، براساس نخستین قرارداد همکاری، شرکت دانلوپ انگلیس قرار است اجرای طرح یکسان‌سازی مشخصات فنی حوض‌های شناور و زیرآبی متصل به گوی‌های شناور را برعهده بگیرد.

طبق دومین تفاهمنامه، قرار است جهاددانشگاهی مطالعاتی را برای توسعه دانش در شرکت پایانه‌های نفتی ایران انجام دهد. به گفته مسئولان امر، شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیشترین قراردادها را با جهاد دانشگاهی دارد و عمده این قراردادها براساس تأکید رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از توان داخلی برای رشد و ارتقا و پیشرفت کشور منعقد و عملیاتی شده‌اند. در سومین قرارداد دیروز شرکت مهندسی و ساخت طرقه، نوسازی اسکله آذرپاد را عهده‌دار شد. اسکله آذرپاد با ۱۱۰۰ متر طول در سال ۱۹۷۰ به بهره‌برداری رسیده و ۱۵۰۰ متر از خط ساحلی فاصله دارد که ۴ پهلوگاه از این اسکله در زمان دفاع‌مقدس بمباران شده و تعمیرات اساسی از آن زمان انجام نشده است. گفته می‌شود اعتبار این پروژه ۷۰ میلیارد تومان است و 3پهلوگاه این اسکله مربوط به نفتکش‌های غول‌پیکر خواهد بود که نقش حیاتی در صادرات نفت دارد.

همچنین در تفاهمنامه دیگری شرکت پایانه‌های نفتی ایران و وزارت دفاع برای تخلیه خطوط لوله زیردریایی نفت خام منتهی به گوی‌های شناور در بندر گناوه تفاهم کردند. گفته می‌شود این خطوط از سال ۶۲ دارای نفت هستند و از آنجا که امکان آلودگی زیست‌محیطی وجود دارد، قرار است تخلیه شوند.

پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حاشیه این نمایشگاه در مورد تعداد نفتکش‌های بارگیری شده در سال96 گفت: در سال گذشته 1050نفتکش در پایانه عسلویه، خارگ و شمال بارگیری داشتند که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۳۸درصدی را شاهد بودیم. موسوی با بیان اینکه رکورد صادرات در‌ماه گذشته میلادی شکسته شد، گفت: در ‌ماه آوریل ۲میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه نفت‌خام و میعانات گازی صادر کردیم که رقمی بی‌سابقه در صنعت نفت ایران بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید