• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 5 اسفند 1400
کد مطلب : 154874
+
-

استیلی؛ سرپرست جدید تیم ملی

روز گذشته فدراسیون فوتبال حمید استیلی را به‌عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان جانشین مجتبی خورشیدی کرد و قرارداد مهدی مهدوی‌کیا با تیم المپیک هم نهایی شد

استیلی؛ سرپرست جدید تیم ملی

امیرحسین اعظمی 

 با کناررفتن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، حالا اعضای هیأت‌رئیسه در تلاش برای سر و سامان بخشیدن به تیم ملی بزرگسالان و تیم المپیک هستند و این موضوعی بود که میرشاد ماجدی بعد از گرفتن حکم سرپرستی به آن اشاره داشت. یکی از اقدامات مهم ماجدی مشخص‌کردن وضعیت تیم المپیک بود؛ تیمی که مهدی مهدوی‌کیا از هدایتش کناره‌گیری کرده بود ولی در نهایت فدراسیون این مربی را راضی کرد تا همکاری‌اش را با تیم المپیک ادامه دهد. پس از عزل عزیزی‌خادم و سرپرستی میرشاد ماجدی، فدراسیون برای مشخص‌کردن وضعیت کادر فنی تیم المپیک اقدام کرد که در وهله اول با مهدی مهدوی‌‌کیا مذاکراتی انجام داد. فدراسیون فوتبال در مذاکرات خود با سرمربی تیم زیر 23سال اعلام کرده مشکل مالی دارد و به همین دلیل خواهان کاهش رقم قرارداد مهدوی‌کیا شده است. مهدوی‌کیا نیز پس از پیشنهاد فدراسیون اعلام کرد بحث او کمک به تیم المپیک است و مسئله مالی اولویتش نیست و از همین‌رو حاضر به کاهش یک‌سوم قراردادش شد. این قرارداد به‌صورت ریالی تنظیم شد تا وضعیت کادر فنی تیم زیر 23سال نهایی شود. همچنین قرار شد مهران شدیدی‌پور و یک مربی هلندی که پیش از این حضورش در تیم المپیک نهایی شده بود، به‌عنوان دستیاران مهدوی‌کیا حضور داشته باشند. مربی بدنساز و مربی دروازه‌بان‌ها نیز هنوز برای ادامه همکاری با تیم المپیک وضعیت مبهمی دارند.

  استیلی؛ سرپرست جدید تیم ملی
دیروز اما حمید استیلی راهی ساختمان فدراسیون فوتبال شد و ساعت14 بود که رسانه‌ها از انتخاب این چهره سرشناس به‌عنوان سرپرست جدید تیم ملی خبر دادند. استیلی بعد از تجربه حضور در پست سرمربیگری تیم‌های شاهین بوشهر، پرسپولیس، راه‌آهن، ملوان و تیم المپیک ایران، اکنون در تازه‌ترین تجربه ‌خود به‌عنوان سرپرست، کار را در تیم ملی در مسیر انتخابی جام‌جهانی دنبال خواهد کرد. استیلی در حالی در تیم ملی بزرگسالان فعالیت خواهد کرد که در یک سال گذشته خورشیدی عهده‌دار این سمت بود. این پست به‌واسطه دوستی با عزیزی‌خادم نصیب خورشیدی شد و همان زمان هم خیلی‌ها از رئیس وقت فدراسیون فوتبال بابت این انتخاب انتقاد کردند. این نخستین تجربه سرپرستی حمید استیلی در دوران ورزشی‌اش خواهد بود. او در نخستین اردوی تیم ملی در جمع شاگردان دراگان اسکوچیچ حاضر خواهد شد تا به‌صورت رسمی معارفه شود و کارش را آغاز کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید