• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15477
+
-

صدای استان ها

صدای استان ها

    کتابخانه‌هایی با کتاب‌های قدیمی

چرا در شهر ما کتابخانه‌ها به‌روز نمی‌شوند و کتاب‌هایی را که در دهه‌های اخیر منتشر شده به ندرت می‌توان در آن‌ها یافت؟ مگر می‌شود با وجود قیمت بالای کتاب، همه کتاب‌های مورد نیاز تازه منتشر شده را خرید؟
کرمی از کرمانشاه

   حقوق پایین بازنشستگان

چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زیاد نمی‌شود؟ من بازنشسته با این حقوق تامین اجتماعی نمی‎توانم زندگی کنم. وام هم به ما پرداخت نمی‌کنند و می‌گویند وام‌ها برای بازنشستگان کشوری و لشکری است. لطفا مسئولان به این مشکلات رسیدگی کنند.
میرزایی از البرز

   تکدی‌گری در ورودی‌های شهر

یکی از مشکلات شهرهای مختلف کردستان، وجود متکدیان در ورودی شهرهاست. این موضوع علاوه بر این‌که چهره شهر را برای مسافران نامناسب می‌کند، نشانه آسیب‌های اجتماعی است. از مسئولان می‌خواهم علاوه بر جمع‌آوری متکدیان فکری برای اشتغال‌زایی بکنند تا شاهد چنین پدیده‌ای نباشیم.
محمدی از کردستان

   بزرگراه تبریز- اهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

روابط عمومی اداره کل راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به یکی از شهروندان که در ستون صدای همشهری در تاریخ 5‌اردیبهشت امسال در صفحه 20 روزنامه سراسری خواستار پیگیری مسئولان برای تکمیل بزرگراه تبریز - هریس - اهر شده بود، اعلام کرد: این طرح زیرساختی با وجود محدودیت‌های مالی که در اکثر پروژه‌ها وجود دارد، به دلیل پیگیری‌ مسئولان با محدودیت مالی آن‌چنانی مواجه نیست. بنا به وعده مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه منابع مالی مورد نیاز این طرح در قالب اسناد خزانه اسلامی به‌موقع تامین خواهد شد. بنابراین امیدواریم امسال این طرح بزرگراهی را به طور کامل به بهره‌برداری برسانیم.

18 کیلومتر از این مسیر به تازگی به پایان رسیده و حدود 50 درصد کل مسیر زیر بار ترافیک است و مشکلات 50 درصد باقی‌مانده هم با توجه به توجه روسای محترم سازمان برنامه‌وبودجه از نظر تامین اسناد خزانه اسلامی رفع شده است. همچنین مشکل تملک اراضی هم که در دولت قبلی تدبیر و امید دامنگیر این مسیر بود به طور کامل حل شده است.

در سفر اخیر رئیس جمهوری و هیات محترم دولت، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این محور برای تکمیل این پروژه در سال جاری و برای تقویت و افزایش ماشین‌آلات و پیمانکاران قطعه‌های مختلف محور، دستور لازم را صادر کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید