• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 3 اسفند 1400
کد مطلب : 154537
+
-

همپای صاعقه

روایت‌های مقاومت
همپای صاعقه

«همپای صاعقه» نوشته گلعلی بابایی و حسین بهزاد را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است. این کتاب، کارنامه‌ای تاریخی و مستند از شکل‌گیری لشکر 27محمد رسول‌الله(ص) است؛ روایتی از یک مقطع زمانی 6ماهه از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران؛ از ابتدای دی‌ماه 1360تا اواخر تیرماه گرم سال 1361.
موضوع اصلی اثر، شرح مستند مراحل آغازین تاسیس تیپ نظامی محمد رسول‌الله(ص) است و نقش این تیپ را در 2عملیات بزرگ فتح‌المبین، بیت‌المقدس و لبنان بیان می‌کند.
نویسندگان کتاب که خود از رزمندگان لشکر بیست و هفتم محمد رسول‌الله‌(ص) بوده‌اند، بی‌آنکه خود به روایت ماجرا بپردازند، از زبان و بیان فرماندهان مفقود و شهید تیپ به روایتگری قصه‌ جنگ پرداخته‌اند. حسین بهزاد و گلعلی ‌بابایی در یک تلاش مشترک 4ساله نخستین کتاب از مجموعه پژوهشی ـ تاریخی خود، با عنوان اصلی «حماسه 27» را به بازشناسی دوران فرماندهی زنده‌یاد حاج احمد متوسلیان اختصاص داده‌اند.
فارغ از وجود مصاحبه و ثبت خاطرات کمتر شنیده شده‌ رزمندگان، مکالمات رودرروی فرماندهان و متن مکالمه شهید همت با حاج احمد متوسلیان، متن مذاکرات و تماس‌های مخابراتی و بی‌سیمی، کتاب را جذاب و خواندنی کرده است.
علاوه بر این، عکس‌های دیدنی از عملیات‌های مختلف در انتهای کتاب چاپ شده و این کتاب 912صفحه‌ای به بهای 200هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید