• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 3 اسفند 1400
کد مطلب : 154534
+
-

جنگجوی قهرمان

خاطرات شهدا
جنگجوی قهرمان

کتاب «جنگجوی قهرمان» نوشته محمدعلی قاسمی، خاطرات سردار شهید تقی رحیمی‌مقدم توسط انتشارات سوره مهر وارد بازار کتاب شده است. این کتاب روایت زندگی این سردار شهید از زبان همسر، خانواده، یاران و هم‌رزمانش است. شهید تقی رحیمی‌مقدم سال ۱۳۲۹ در روستای «کلی‌کلی» از توابع شهرستان شیروان‌وچرداول به دنیا آمد. او سال ۱۳۴۶ ازدواج کرد و ۱۷ مرداد ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۳ در منطقه مهران به شهادت رسید.
حاجیه نزاکت علیمردانی، همسر شهید، عطا حسین‌بیگی، برادر شهید، فتح‌الله حسین‌بیگی، برادر شهید، رضا حسین‌بیگی، برادر شهید، نقی حسین‌بیگی، برادر شهید، علی‌شاه حسین‌بیگی، برادر شهید و همرزمان او از راویان خاطرات هستند.
 در بخشی از این کتاب به نقل از برادر شهید می‌خوانیم: «وقتی 16ساله شد، همراه 2نفر از اهالی کازران راهی بغداد شد. هرچه پدرم اصرار کرد که نرود، بی‌فایده بود. تقی چند سال در بغداد زندگی می‌کرد و زمانی که بازگشت، همه انتظار داشتیم که با دست پر وارد آبادی شود، اما برخلاف این تصور با دست خالی وارد خانه شد. هر وقت پدرم با ناراحتی از او می‌پرسید، در این چند سالی که در بغداد بودی چه‌کار می‌کردی که پول و سرمایه‌ای نداری؟! تقی لبخند می‌زد و می‌گفت: «پولم رو قرض داده‌ا‌م!» پدرم می‌گفت: «به کی قرض دادی؟!» تقی می‌گفت: «به اون آدما و ساداتی که تو زندون محمدرضا اسیرن.» جنگجوی قهرمان در ۱۷۶ صفحه به بهای 40هزار و 500تومان منتشر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید