• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 30 بهمن 1400
کد مطلب : 154253
+
-

گرینویچ/اعطای زمین مجانی به روس‌ها


مسکو: اول ماه آگوست سال 2021میلادی قانونی در روسیه تصویب شد که به موجب آن به هر شهروند روسیه یک هکتار زمین رایگان اعطا می‌شود.این قانون از ماه جاری میلادی اجرایی شد. به این معنی که از چند روز پیش که ماه فوریه آغاز شد هر شهروند روسیه می‌تواند در مناطق فدرال خاور دور روسیه مانند یاقوتیا، شبه‌جزیره کامشاتکا، منطقه پرموری، خاباروفسک‌کرای و آمور که بیشتر آنها در شمال روسیه قرار دارند قطعه‌زمینی به مساحت یک هکتار دریافت کند،  شرط دریافت زمین آغازساخت دست‌کم یک واحد یا اجرای پروژه‌ای 5ماهه  در آن است. کارشناسان اقتصاد و ژئوپولتیک پیش‌بینی می‌کنند این واگذاری زمین رایگان موجب ثبات سیاسی و پراکندگی مثبت جمعیت در مناطق دور این کشور خواهد شد. در فاز مقدماتی این قانون بیش از یک میلیون هکتار زمین آماده واگذاری است و نام‌نویسی روس‌ها در سایت مرتبط با آن آغاز شده است.

20سال غسل‌تعمید اشتباه

آریزونا: کشیشی در آمریکا فقط با به‌کار بردن یک واژه اشتباه هزاران غسل تعمید را باطل کرد. به گزارش فاکس‌نیوز، آندرس آرانگو از سال 2002میلادی هنگام غسل تعمید فرزند پیروان کلیسایش در متن این مراسم به جای واژه ما از واژه من استفاده کرده بود و همین موضوع باعث شد تمام غسل‌های تعمید 20سال اخیر از منظر کلیسای کاتولیک باطل اعلام شود. اگرچه اشتباه او باعث شد این کشیش استعفا دهد اما اکنون در شبکه‌های اجتماعی بحثی میان کاربر‌ها شکل گرفته با این مضمون که چرا در برخی ادیان اشتباه‌های سهوی پذیرفته نیست هر چند برایند این اشتباه سهوی درصورت بخشودگی مزایای بسیاری داشته باشد.

تهدید متا، استقبال اروپا

 کالیفرنیا: پس از اینکه متا‌‌پلتفرمز (Meta Platforms) شرکت خوشه‌ای مارک‌زاکربرگ یا همان فیسبوک سابق اروپا را تهدید کرد دو شبکه‌اجتماعی زیرمجموعه خود یعنی فیسبوک و اینستاگرام را در این اتحادیه ممکن است تعطیل کند برخی مقام‌های آلمان و فرانسه از این تهدید استقبال کردند. به گزارش یورونیوز، اختلاف زمانی بالا گرفت که مقامات اروپایی گفتند بنا بر مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا، شرکت متا نمی‌تواند داده‌های کاربران این قاره را به سرورهای مستقر در خاک ایالات متحده منتقل و در آنجا پردازش کند. روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان پیش‌تر در جریان نشستی در پاریس به خبرنگاران گفت: «بعد از اینکه هک شدم، 4 سال بدون فیسبوک و توییتر زندگی کردم و زندگی فوق‌العاده بود.» متا پیش از این داده‌های کاربران اروپایی را در چارچوب یک مبنای قانونی به نام Privacy Shield منتقل می‌کرد اما در ژوئیه ۲۰۲۰، دیوان دادگستری اروپا این معاهده را به‌دلیل نقض قانون حفاظت از داده‌ها لغو و استدلال کرد که استاندارد قبلی به اندازه کافی از حریم خصوصی شهروندان اروپایی محافظت نمی‌کند. در نتیجه رأی جدید دادگاه، شرکت‌های آمریکایی در ارسال داده‌های کاربران اروپایی به ایالات متحده محدود شدند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید