• چهار شنبه 26 دی 1403
  • الأرْبِعَاء 15 رجب 1446
  • 2025 Jan 15
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15418
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ExNv
+
-

نمایش ترس درکورش

حاتمی‌کیا به خاطر تبلیغات محیطی فیلمش که باعث وحشت مردم شد، حلالیت طلبید

سینما
نمایش ترس درکورش

عصردوشنبه 17 اردیبهشت یک حرکت تبلیغاتی محیر‌العقول تماشاگرانی را که به پردیس کورش رفته بودند به وحشت انداخت.

به گزارش همشهری، برخی از بازیگران نقش داعشی فیلم «به وقت شام»، با گریم و پوشش داعشی‌ها، سوار بر اسب راهی پردیس سینمایی کورش شدند و در یک حرکت به‌اصطلاح تبلیغاتی باعث ایجاد رعب و وحشت بین برخی از مردم شدند. آنها با حضور در مرکز خرید و فودکورت مجموعه، رفتارهایی نشان دادند که باعث اعتراض  شد.

ابراهیم حاتمی‌کیا هم که قبل از آغاز نمایش فیلم در سالن سینما کورش حاضر شده بود ضمن عذرخواهی از تماشاگران اعلام کرد که از جزئیات این شیوه تبلیغاتی بی‌اطلاع بوده است. کارگردان فیلم سینمایی «به وقت شام» همچنین بعد از واکنش‌های مختلف به تبلیغات جنجالی فیلمش در پردیس سینمایی کورش با انتشار متنی باز هم از مردم عذرخواهی کرد و حلالیت طلبید:

«یا حق، بچه‌های گروه تبلیغاتی فیلم «به وقت شام»، من شاهد زحمات مومنانه و شبانه‌روزی شما در این چند‌ماه بودم؛ ولی این نمایش کورش در‌ شأن «به وقت شام» نبود. خستگی 2ماه سفر به شهرهای ایران بر تنم ماند. من تصورم آن بود که قرار است کسی به شکل ریش قرمز در فضای بیرونی کورش بایستد و مردم با او عکس بیندازند. نه اسبی و نه جمعی و نه فریادی، آن هم داخل مجتمع در مخیله‌ام نبود و من بی‌خبر بودم. عزیزانِ آزرده‌خاطر در مجتمع کورش، اعم از مردم و کسبه محترم، اگر دلی لرزید، اگر وحشتی ایجاد شد، بر ما ببخشید و حلال‌مان کنید.»

اما عجیب‌تر آنکه علی سرتیپی- مدیر پردیس سینمایی کورش- با وجود عذرخواهی حاتمی‌کیا در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر این نوع تبلیغات را اصلا منفی ندانسته بلکه آن را باعث دوباره مطرح شدن فیلم عنوان کرده است:« به ما اطلاع دادند که قرار است نمایشی برای اکران فیلم «به وقت شام» با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا و عوامل فیلم در پردیس سینمایی کورش برگزار شود که البته اطلاعی درباره نحوه اجرای آن نداشتیم.»

وی با تأکید بر اینکه در تمام دنیا چنین نمایش‌هایی برای اکران فیلم‌ها صورت می‌گیرد که با استقبال نیز همراه می‌شود، توضیح داد: «شاید در حاشیه اجرای این نمایش یک یا 2نفر ترسیده باشند، اما نباید فراموش کرد که اینگونه برنامه‌ها معمولا برپایه غافلگیری است. از ابتدای امر ما نمی‌دانستیم سازمان اوج چه ایده‌ای دارد ولی در نهایت باید بگویم که این نوع تبلیغات به هیچ‌وجه منفی نیست.»

این تهیه‌کننده سینما افزود: «حضور بازیگران با چهره‌های داعشی در پردیس سینمایی کورش یک برنامه تبلیغاتی بود تا بتواند فیلم «به وقت شام» را دوباره بر سر زبان‌ها بیاورد و جالب است بدانید این اثر سینمایی شب گذشته (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه) نسبت به شب‌های دیگر بیش از دو برابر فروش داشت.»

سرتیپی در پایان گفت: «پردیس سینمایی کورش محلی برای نمایش فیلم‌های مختلف است و همه صاحبان آثار اگر درخواست‌هایی داشته‌اند این مجموعه سعی کرده تا به این درخواست‌ها پاسخ مثبت دهد.»

البته این شیوه غریب تبلیغاتی واکنش‌های متفاوتی داشته است.مصطفی کیایی- کارگردان چهارراه استانبول- با انتشار عکسی در اینستاگرامش نوشت:«دیشب سینما کورش به‌دست داعش فتح شد  و اینطوری فهمیدیم چه برسرمان می‌آید!!! حالا نوبت ماست که نشان بدهیم که جوانان این مرز و بوم خودشان در مقابل داعش می‌ایستند و نمی‌گذارند که ذره‌ای از خاک این مرز و بوم به‌دست داعشیان بیفتد، فردا شب با کمک شما و آتش‌نشانان غیور که جانشان را در پلاسکو دادند، کورش را پس می‌گیریم. قرار ما فردا شب منطقه عملیاتی کورش با دسته گل و شیرینی به استقبال امنیت و آرامش می‌رویم. چطوری داعشی...».

حال واقعا جای سؤال دارد این شیوه عجیب محصول کدام ذهن خلاق بوده است؟ و آیا شیوه‌های دیگری برای جذب مخاطب وجود ندارد؟آیا درحالی‌که مردم در این روزگار با انواع تنش‌های عصبی مواجه هستند باید اوقات فراغتشان را هم متشنج‌کرد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :