• چهار شنبه 26 دی 1403
  • الأرْبِعَاء 15 رجب 1446
  • 2025 Jan 15
پنج شنبه 28 بهمن 1400
کد مطلب : 154101
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jRpw5
+
-

مردم اسکار می‌دهند

آرش نهاوندی - روزنامه‌نگار

کاربران شبکه اجتماعی توییتر از دوشنبه 14فوریه (25بهمن) می‌توانند در معرفی بهترین فیلم اکران شده در سال 2021برای اهدای جایزه اسکار بهترین فیلم مردمی مشارکت داشته باشند.  درحالی‌که در 2سال اخیر تعداد تماشاگران مخاطبان اسکار کاهش یافته، این آکادمی به‌دنبال راهکارهایی برای جذب مخاطبان جوان‌تر و راه‌های ورود به بازارهای جدید است. علاوه بر این، انتقادهای مردم از مورد توجه قرار ندادن محبوب‌ترین فیلم‌های مردمی نظیر «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» از سوی آکادمی اسکار در سال 2022و انتخاب نکردن این فیلم به‌عنوان نامزد نهایی در رشته بهترین فیلم سال 2022، آینده‌ تیره‌ای را پیش روی این آکادمی در زمینه تلاش‌هایش برای جذب مخاطبان تلویزیونی ترسیم کرده است. همین امر سبب شده که اعضای این آکادمی، به‌دنبال راهکارهای جدیدی برای افزایش تماشاگر باشند. این آکادمی در آخرین تلاش خود در زمینه جذب تماشاگر وارد همکاری با توییتر شده است. در چارچوب این همکاری به طرفداران سینما این اجازه داده می‌شود که با هشتگ « OscarsFanFavorite#» محبوب‌ترین فیلم سال خود را انتخاب کنند. ‌فیلمی که بتواند بیشترین آرای طرفداران را تا سوم مارس(12اسفند) به‌خود اختصاص دهد، در طول زمان برگزاری مراسم اسکار در روز 27مارس(7فروردین) به رسمیت شناخته می‌شود و نامش اعلام خواهد شد. در این بین دو پرسش مطرح می‌شود؛ آیا محبوب‌ترین فیلم‌ها از نظر تماشاگران، اسکار خواهند برد؟ آیا این یک رشته جدید در اسکار خواهد بود؟ که پاسخ هر دوی این پرسش‌ها منفی است. این فیلم‌ها تنها به رسمیت شناخته خواهند شد. اما برای 3کاربر توییتر برنده این رأی‌گیری، هزینه کامل سفر به لس‌آنجلس برای حضور در مراسم اسکار 2023پرداخت خواهد شد. همچنین هر یک از 3برنده این رأی‌گیری می‌توانند یک اسکار را به برندگان این جوایز اهدا کنند. مریل جانسون، معاون بخش بازاریابی دیجیتال آکادمی اسکار در این‌باره می‌گوید: ما از همکاری با توییتر در همراهی با مخاطبان دیجیتال در آستانه مراسم سال‌جاری اسکار بسیار هیجان‌زده و خرسند هستیم. کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا از طریق فعالیت‌های خود شانس بیشتری در همراهی با این مراسم در فضای واقعی و عینی خواهند داشت. این مخاطبان از طریق مشارکت در فضای مجازی خواهند توانست عضو یک جامعه جدید شوند و تجربه‌ای که تا‌کنون موفق به گذراندن آن نشده‌اند را کسب کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید