• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 25 بهمن 1400
کد مطلب : 153875
+
-

روایت دولت از فشار شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی علیه مردم

گزارش
روایت دولت از فشار شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی علیه مردم

سخنگوی دولت با بیان اینکه شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین در حال تکمیل پروژه‌های فشار علیه مردم هستند، گفت: حدود ۳۰۰‌شبکه تصویری و صوتی و اینترنتی فارسی‌زبان در خارج با بودجه و حمایت کشورهایی که هیچ شهروند فارسی‌زبانی ندارند، مدیریت می‌شود. دلیل این سرمایه‌گذاری، تمرکز فعالیت و حمایت جدی چیست؟روشن است که وجه اشتراک ‌فعالیت گسترده این رسانه‌ها، اهداف و منافعی است که از سوی گردانندگان آنها تعیین می‌شود و در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مسیری که مطلوب حامیان آنهاست را هموار می‌کند یا مانع از ظهور و بروز نگاه‌های مقابل یا رقیب می‌شوند.
علی بهادری جهرمی همچنین به فارس گفت: انبوه شبکه‌های مجازی هم که در سال‌های اخیر از سوی کاربرانی در همین کشورها مشغول فعالیت شده‌اند، در کنار اقدامات متعدد غیررسانه‌ای مثل تحریم‌های اقتصادی و دشمنی‌ها و خرابکاری‌‌های گسترده، کمک‌کار دیکتاتوری رسانه‌ای به‌حساب می‌‌آیند. این کاربران سفارشی یا مدیریت‌شده، خواسته یا ناخواسته در مسیری حرکت می‌‌کنند که سایر پروژه‌های تهاجمی علیه مردم ایران را تکمیل کنند. دیکتاتوری رسانه‌ای تکمیل‌کننده سایر خرابکاری‌ها‌ست. با استبداد در رسانه است که فشارهای نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به ثمر می‌نشیند.
سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که علت این هجمه‌ چیست؟، گفت: علت روشن است، طرف مقابل نمی‌خواهد این مسیری که در حال طی‌شدن است، موفق باشد. باید هم در عرصه داخلی و هم در عرصه جهانی مانع نمایش و معرفی موفقیت‌ها شود، تا این راه نتواند مبدل به الگویی برای سایرین شود. بهادری جهرمی ادامه داد: همزمان هم باید مسیر را شکست‌خورده و ناموفق جلوه دهد با راهکارهای مختلف، با تغییر ذائقه، با بزرگ‌نمایی مسائل و ایرادات، با سیاه‌نمایی مفرط، با تخریب و تحریف و روش‌های مختلف رسانه‌ای. البته از طرف دیگر که به‌ این‌ قضیه نگاه کنیم، تهاجم ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی علیه کشور و مردم ما، گویای پویایی و موفقیت‌های نظام اسلامی است. اگر پیش از این بزک‌کردن و دیکتاتوری در رسانه، به‌صورت موردی و مخفی صورت می‌گرفت، اکنون این اقدامات ساختاری و علنی شده است. بارها شاهد انتشار اخبار و تصاویری بوده‌ایم که ثابت می‌کند مراکزی خاص علنا و عملا دستور گرفته‌اند تا با شایعه‌پراکنی و نشر اکاذیب در کنار ساختن و انتشار اخبار جعلی و گرته‌برداری‌های ناقص از اخبار موجود، در پی بزک‌کردن موضوع یا فرد خاصی برآمده‌اند یا با سانسور، دیکتاتوری رسانه‌ای را پیاده‌سازی می‌کنند.

انقلاب ایران را حامی منطقه می‌دانیم نه خطر
معاون وزیر خارجه سوریه در مراسم سفارت ایران به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در دمشق گفت: این انقلاب منطبق با اصول و ارزش‌های سوریه است و سوریه از نخستین کشورهایی بود که حمایت خود را از انقلاب اعلام کرده و آن را حامی کشورهای منطقه می‌داند نه خطری برای آنها. به گزارش فارس، بشار الجعفری همچنین با اشاره به ناآرامی‌های یک دهه اخیر سوریه گفت: ایران و سوریه مهد تمدن‌های ثابت و استوار در طول تاریخ هستند و روابط میان 2 کشور به عمق همین تمدن‌هاست؛ حوادثی که از سال ۲۰۱۱ رخ داد و کل منطقه را هدف قرار داد، درست بودن چشم‌انداز تاریخی بنیانگذاران روابط سوریه و ایران را ثابت کرد. وی تأکید کرد: سوریه ایران را شریکی راهبردی می‌داند و از نقش مسئولانه آن در داخل جامعه بین‌الملل به‌عنوان کشوری که به قانون بین‌الملل، تکثرگرایی و منشور سازمان ملل متحد احترام می‌گذارد و در مقابله با قوای امپریالیسم شریک است قدردانی می‌کند. الجعفری در پایان بر آمادگی سوریه برای ادامه کار مشترک به‌منظور تقویت و تعمیق همکاری و تبادل آن در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد. «مهدی سبحانی» سفیر ایران در سوریه نیز گفت، حمایت حتمی از محور مقاومت، مسئله فلسطین و تقویت همکاری با کشورهای دوست به‌ویژه کشور برادر سوریه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است و اراده سیاسی در هر دو کشور بر تعمیق همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌ها تأکید دارد. سبحانی ادامه داد: ایران از حاکمیت سوریه حمایت و حضور غیرنظامی عناصر بیگانه بر اراضی‌اش را محکوم می‌کند. هر وجب از خاک سوریه باید به این کشور بازگردد.

پیام تسلیت قالیباف به مناسبت درگذشت پدر شهیدان یزدان‌پناه
رئیس مجلس در پیامی درگذشت حسن یزدان‌پناه سعیدآبادی، پدر 3شهید دوران دفاع‌مقدس را تسلیت گفت. به گزارش خانه‌ملت، در پیام تسلیت محمدباقر قالیباف آمده است: درگذشت حسن یزدان‌پناه سعیدآبادی، پدر شهیدان سرافراز محمدرضا، علی‌اکبر و یوسف یزدان‌پناه سعیدآبادی را به خانواده معزز وی و سایر آشنایان و بستگان تسلیت و تعزیت می‌گویم. رضوان الهی، علو درجات و همجواری روح مطهر این پدر مومن و گرانقدر با ارواح طیبه فرزندان رشید و سلحشورش و برای بازماندگان، صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید