• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 28 آذر 1396
کد مطلب : 1538
+
-

بهترین جایگزین‌های آنلاین برای آفیس

با توجه به بهتر شدن سرعت اینترنت و انجام بسیاری از امور به‌صورت آنلاین، بد نیست یک جایگزین خوب برای مجموعه نرم‌افزارهای محبوب آفیس داشته باشید که همه جا قابل استفاده باشد. البته یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از ابزارهای آنلاین، دسترسی به اسناد ساخته شده در هر جا و به وسیله هر پلتفرمی است.

Zoho

زوهو یکی از معروف‌ترین سرویس‌های آنلاین است که خدمات بسیار زیادی را به‌صورت رایگان و پولی ارائه می‌کند. در زمره سرویس‌های شبیه به آفیس، این مجموعه 3ابزار Writer، Sheet و Show را درنظر گرفته که برای نوشتن، ساخت جداولی شبیه به اکسل و البته ساخت اسلایدشو کاربرد دارد. امکانات درنظر گرفته شده برای هر سه محصولات عالی و بسیار کامل است و با توجه به رابط کاربری ساده و کارآمد زوهو، به راحتی می‌توان به استفاده از آنها پرداخت.از نکات برجسته زوهو همین رابط کاربری است که به شما اجازه اضافه کردن فایل‌های چندرسانه‌ای به‌صورت کشیدن و رها کردن و با قابلیت‌های عالی برای تصحیح و ویرایش آن را می‌دهد.

ThinkFree

اولین چیزی که موقع استفاده  ThinkFree به چشم خواهد آمد، سبکی رابط کاربری آن نسبت به دیگر ابزارهای آنلاین آفیس است. برای استفاده از آن نیز کافی است به‌صورت رایگان در سایت ثبت‌نام و سپس شروع به‌کار کنید. در همان ابتدای کار فضایی برای شما درنظر گرفته می‌شود که My Office نام دارد و اطلاعات و اسناد شما روی آن ذخیره می‌شود. یکی از نکات بسیار مثبت  ThinkFree شیوه ذخیره‌سازی فایل‌های آن است که کاملا مطابق با مایکروسافت آفیس بوده و می‌توان فایل‌هایش را در آن برنامه نیز باز کرد. امکان اشتراک‌گذاری راحت اسناد با دوستان، امکانات بی‌شمار هنگام ویرایش و سادگی اضافه کردن فایل‌های چندرسانه‌ای به هر سند ازجمله امکانات بسیار خوب ThinkFree محسوب می‌شود.

Google Docs

بدون شک معروف‌ترین ابزار آنلاین آفیس درنظر کاربران اینترنت گوگل داکز است. با توجه به امکان ارتباط اکانت گوگل با این ابزارها و ارائه سرویس‌های این محصولات به‌صورت رایگان، مدت‌هاست بسیاری از کاربران حرفه‌ای دیگر از آفیس استفاده نکرده و سراغ گوگل داکز رفته‌اند. این مجموعه نیز شامل ابزارهایی برای نوشتن، طراحی جداول و ساخت اسلایدشو است. یکی از مزیت‌های بارز محصول گوگل، امکان استفاده از موتور مخصوص این شرکت برای تبدیل گفتار به نوشتار است. حتی موقع تایپ فارسی نیز این امکان به شکلی عالی عمل می‌کند و طی چندین‌بار آزمایش ما از آن، در هر صد کلمه شاید باید حداکثر 5غلط را تصحیح کرد. در مورد امکانات هم باید گفت همه‌‌چیز در داکز مهیاست و شما هیچ کمبودی در بخش‌های مختلف آن احساس نخواهید کرد. امکان انجام امور به‌صورت تیمی، رابط کاربری عالی و امکان ذخیره‌سازی‌ ابری از دیگر ویژگی‌های مهم گوگل داکز محسوب می‌شود.

یک پیشنهاد آفلاین: LibreOffice

خدمات این سایت به‌صورت کامل رایگان است و جدا از 3برنامه اصلی برای نوشتن، ساخت جداول و اسلایدشو، چند ابزار بسیار خوب و کارآمد دیگر دارد که یکی از آنها Draw است که امکان ویرایش فایل‌های وکتور را به کاربر داده و امکاناتی در دل خود نیز دارد که آن را بسیار شبیه به  Publisher مایکروسافت می‌کند. ویرایشگر Math نیز برای نوشتن معادلات ریاضی به‌کار می‌رود و Base هم نرام‌افزاری مشابه Access است؛ اگر چه LibreOffice امکانات بسیار خوبی دارد و در بسیاری جهات از دیگر همتایان خود بهتر است. اگر چه این برنامه به‌صورت آفلاین نصب شده و بعضی از امکاناتش را به‌صورت آنلاین دریافت می‌کند، اما درهرحال به‌عنوان یک برنامه کاملا رایگان که امکانات اساسی آفیس را در دل دارد، پیشنهاد بسیار خوبی به‌نظر می‌رسد

این خبر را به اشتراک بگذارید