• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 28 آذر 1396
کد مطلب : 1534
+
-

بهترین اپلیکیشن‌ها برای محاسبات ریاضی

دیگــر دوره استــفاده از ماشین‌‌حساب‌های قدیمی به سر آمده و بسیاری از ابزارهای این‌چنینی، به شکلی بسیار پیشرفته‌تر حالا برای موبایل عرضه شده‌اند. به همین‌خاطر با بهترین اپلیکیشن‌ها برای کارهای محاسباتی آشنا شوید.

 

PCalc Lite این برنامه به‌عنوان یک ابزار رایگان روی iOS به خوبی می‌تواند خواسته‌های شما را از بابت یک ماشین‌حساب مهندسی بسیار انعطاف‌پذیر برآورده کند. محاسبات اولیه در کنار امکان انجام محاسباتی چون لگاریتم‌ها، رادیان‌ها، توابع مثلثاتی و همچنین تبادل بین واحد‌ها PCalc Lite را برای کاربران بسیار کارآمد خواهد ساخت. البته نسخه‌ای پولی نیز برای این برنامه ارائه شده که 9.99دلار قیمت دارد اما برای اکثر استفاده‌کنندگان، نسخه لایت یا همان رایگان امکاناتی به‌اندازه کافی خواهد داشت.

CalcTape یکی از بهترین ماشین‌حساب‌های موجود در فروشگاه‌های اپلیکیشن که حالت نوشتاری خاصی دارد و رابط کاربری آن خارج از پیچیدگی‌های معمول بسیار ساده و در عین‌ حال کاربردی طراحی شده است. CalcTape برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید ارائه شده اما در کمال تعجب برای اندروید رایگان است اما در iOS باید 0.99دلار برای آن هزینه کنید. از ویژگی‌های بسیار خوب این برنامه امکان برگشت به چند محاسبه قبل‌تر است، تا مجبور نباشید ایراداتی که ممکن است در طول محاسبات پیچیده پیش بیاید را به کل از اول آغاز کنید. همچنین می‌توانید نسخه‌ای از کل محاسبات را در فایلی ذخیره و آن را پرینت کنید یا به اشتراک بگذارید.

My Calculator اگر به‌دنبال یک ابزار برای محاسبات ریاضی به وسیله نوشتن آن با قلم‌های لمسی هستید،  My Calculator بهترین گزینه برای شماست. با توجه به اینکه این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم برای iOS به رایگان عرضه شده، همه می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. مطمئنا این محاسبات باید به لاتین نوشته شود، بعد از نوشتن آن در بخش مخصوص، برنامه با تشخیص دستخط شما، آن را حل کرده و جواب را به شما نمایش خواهد داد. محاسبات اولیه در کنار محاسبات مربوط به درصدها، مربعات، توابع مثلثاتی، لگاریتم‌ها و... این ابزار را به برنامه‌ای کارآمد و قدرتمند بدل کرده است. Photomath اگر حتی علاقه‌ای به نوشتن معادلات هم ندارید، Photomath می‌تواند از روی عکس آنها را تشخیص داده و برایتان حلش کند. این برنامه‌ هم برای iOS و هم برای اندروید به‌صورت کاملا رایگان عرضه شده است. برای انجام کار هم کافی‌ است که عکسی از معادله مورد نظر بگیرید تا برنامه با تشخیص دستخط، بخش به بخش را برایتان حل کرده و نتیجه را به شما نمایش دهد. این برنامه از محاسبات ساده، معادلات خطی، مثلثات و... پشتیبانی می‌کند و در نسخه جدید می‌تواند جداول و ترسیم‌ها را نیز تشخیص دهد. از Photomath می‌توان به‌عنوان برنامه‌ تشخیص معادلات از روی دستخط هم استفاده کرد اما برخلاف My Calculator در این اپلیکیشن باید آن را روی کاغذ نوشته و از آن عکس بگیرید.

Free Graphing Calculator اگر دانشجوی جبر و حسابداری هستید، به‌راحتی می‌توانید از این ماشین‌‌حساب گرافیکی برای انجام امور خود استفاده کنید. این برنامه به‌صورت کاملا رایگان برای اندروید عرضه شده و با حجم کم و اجرای سبک یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای این دسته کاربران است. البته برای iOS هم برنامه‌ای رایگان و اینچنینی وجود دارد. Algeo Graphing Calculator دقیقا کاربردی نظیر برنامه یادشده دارد و حتی امکانات آن بیشتر از Free Graphing Calculator نیز خواهد بود.

Socratic سقراط برنامه‌ای خاص است که بیشتر به درد دانش‌آموزان می‌خورد تا آنها که به‌دنبال برنامه‌ای حرفه‌ای می‌گردند. در این برنامه شما می‌توانید از روی معادلات عکس گرفته و برنامه جواب آن را برای شما مشخص خواهد کرد. اما این تنها کاربرد آن نبوده و در کنار جواب مراحل رسیدن به این نتیجه را نیز به‌صورت قدم به قدم شرح خواهد داد. خوشبختانه Socratic به‌صورت رایگان برای هر دو پلتفرم بزرگ موبایل عرضه شده و اکثر کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند و از امکاناتش بهره‌مند شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید