• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 28 آذر 1396
کد مطلب : 1536
+
-

در شهر

بازدید رئیس شورای شهر از مرکز درمانی شهرسالم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در بازدید از مرکز بهداشتی درمانی منطقه 5ضمن گفت‌وگو با پرسنل و مراجعه‌کنندگان به مرکز، در جریان فعالیت‌های مراکز درمانی شرکت شهرسالم قرار گرفت.

در این بازدید محسن هاشمی نظرات و پیشنهادهای مردم و کارکنان را شنید و بر ارتقای سلامت شهروندان و پرسنل شهرداری تهران در برنامه‌های آتی شرکت شهرسالم تأکید کرد. حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهرسالم در این‌باره به شهرنوشت، گفت: با توجه به رضایتی که رئیس شورای شهر تهران از خدمات ارائه شده توسط درمانگاه‌های شرکت شهرسالم داشت،امید است تا در زمینه تأمین منابع و اعتبارات لازم در بودجه شهرداری تهران به‌منظور ارتقای سلامت مردم و پرسنل شهرداری تهران، مصوبات خوبی داشته باشیم و گام‌های مؤثری در کوتاه‌مدت و بلندمدت برای توسعه فضاها و تجهیز مراکز برداشته شود.

   آروین: رفراندوم در تصمیم‌های مدیریت شهری، کمک به مشارکت همگانی است 

یک عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در مورد نظرخواهی صورت گرفته از شهروندان در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران که به مناسبت روز حمل‌ونقل عمومی برگزار شد، گفت: ایده این نظرسنجی خوب است و باید همراه با شفافیت‌سازی باشد و اگر ما بتوانیم در چند تصمیم مدیریت شهری رفراندوم شهری برگزار کنیم، می‌توانیم به مشارکت مردم و احساس تعلق آنها کمک کنیم.

بهاره آروین در بازدید از نحوه اجرای این طرح به ایسنا گفت: کسانی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند هزینه‌هایی مانند آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک را به شهر تحمیل می‌کنند که می‌توان در این مورد از مردم نظرخواهی کرد که آیا می‌خواهند هزینه‌ای از خودروهای شخصی دریافت و آن هزینه‌ را در مترو صرف کرد یا خیر؟ آروین افزود: مسئله‌ این است که شاید مردم احساس کنند پولی که از آنان بابت گسترش مترو گرفته می‌شود، برای این کار هزینه نشود، بنابراین باید این اطمینان به مردم داده شود که پول آنها در راهی به جز گسترش مترو صرف نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حساسیت راهکار اعتمادسازی است، تصریح کرد: شهرداری تهران می‌تواند روی سایت خود در مورد اینگونه مسائل شفافیت‌سازی کند. همچنین می‌توان به این نظرخواهی پرسش‌های دیگری ازجمله حضور دستفروشان در مترو را اضافه کرد.

  30درصد زباله‌های تهران برق‌دار هستند

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از 30درصد زباله‌های تهران ظرفیت تبدیل به انرژی الکتریکی دارند، گفت: اما تنها 400تن از زباله‌های تولید شده تهران به انرژی تبدیل می‌شوند. محمدحسین بازگیر به شهرنوشت، گفت: روزانه 8هزار تن در تهران زباله خانگی تولید و تنها 400تن انرژی از آن احصا می‌شود، درحالی‌که بیش از 30درصد از زباله‌های شهری قابلیت تبدیل شدن به انرژی را دارند و به‌زودی برنامه مدیریت پسماند رقم دقیق این حوزه را مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه زباله‌های ریجکت ظرفیت تبدیل شدن به انرژی از دو روش هاضم و زباله‌سوز را دارند، اظهار کرد: سیستم هاضم گود آبعلی با ظرفیت روزانه 200تن به روش هضم شیمیایی از زباله‌ها بیوگاز تولید کرده و توان تولید 2مگاوات برق را دارد. رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران تکمیل مراحل مدیریت پسماند را استحصال انرژی دانست و خاطرنشان کرد: کارخانه زباله‌سوز مجتمع آرادکوه شهرداری تهران نیز با ظرفیت 200تن 2مگاوات برق تولید می‌کند.

بازگیر با تأکید بر اینکه پسماند بخشی از سرمایه‌های شهر تهران است، عنوان کرد: بازگشت انرژی و هزینه صرف شده برای تولید کالاهای مصرفی تکلیف است و باید مورد توجه قرار بگیرد. از این‌رو طرح جامع پسماند تهران در شهرداری در حال تدوین بوده و این نهاد تعهد دارد تا ظرف یک سال آینده آن را نهایی کند تا براساس آن وضعیت موجود آنالیز و سهم تفکیک، بازیافت، کمپوست و... از زباله‌های تولیدی، مشخص شود.  

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :