• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 21 بهمن 1400
کد مطلب : 153565
+
-

فردا، برپایی جشن خودرویی چهل‌وسومین سال پیروزی انقلاب

مراسم چهل‌‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای دومین سال متوالی به‌صورت خودرویی و موتوری برگزار می‌شود. فضای کشور در حالی برای استقبال از مراسم 22بهمن آماده می‌شود که در شرایط شیوع کرونایی سویه اومیکرون قرار دارد. نظام‌الدین موسوی، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب در نشست خبری تشریح برنامه‌های 22بهمن گفت: مراسم ۲۲بهمن امسال در حدود ۱۵۰۰شهر و 3 هزار روستا به‌صورت همزمان در ساعت۹و۳۰دقیقه صبح آغاز خواهد شد.
راهپیمایی ۲۲بهمن۱۴۰۰ در شهر‌های قرمز به‌صورت خودرویی و موتوری و در شهر‌های نارنجی و زرد به تشخیص ستاد کرونای استان یا به‌صورت خودرویی و موتوری و یا به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.
مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن در تهران از مسیر‌های ۱۲گانه با تفکیک مسیرخودرویی و موتوری برگزار می‌شود و هموطنان می‌توانند با توجه به مسیر‌های اعلام شده در این مراسم شرکت کنند. با توجه به اهمیت سلامت مردم، همه مراسم‌ها در فضای باز و با رعایت کامل و دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و به مراسم نمازجمعه ختم خواهد شد.
براساس گزارش ایرنا و بنا به اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه «سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه ۲۲بهمن‌ماه رئیس‌جمهور خواهد بود.» نمازجمعه این هفته تهران در مصلای امام‌خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در نشست خبری که برای تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس برای جشن پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۲بهمن‌ماه۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: در مسیرهای راهپیمایی یکسری تمهیدات ترافیکی درنظر گرفته شده که با توجه به‌خودرویی بودن آن مسیرهای جایگزین نیز پیش‌بینی شده است. 3مسیر اصلی برای راهپیمایی وجود دارد که عبارت است از خیابان انقلاب از میدان امام‌حسین(ع) تا میدان آزادی، خیابان جناح از میدان صادقیه تا میدان آزادی و بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی.
حمیدی درباره ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد در روز ۲۲بهمن‌ماه و در اطراف مراسم گفت: ممنوعیت توقف در رینگ داخلی و خارجی میدان آزادی از ساعت ۲۴روز پنجشنبه ۲۱بهمن ماه آغاز شده و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت. همچنین ممنوعیت توقف طولانی مدت خودروها در خیابان‌های جناح و آیت‌الله سعیدی از زمان شروع مراسم در روز جمعه آغاز خواهد شد که تا پایان مراسم و عادی شدن وضعیت ترافیک این محدودیت ادامه خواهد داشت. گرچه شکل مراسم امسال خودرویی و موتوری خواهد بود، اما همچنان تمامی رسانه‌های خارجی مقیم با حدود ۲۰۰خبرنگار و تصویربردار و بیش از ۶۳۰۰ عوامل رسانه‌ای داخلی (درمجموع بیش از ۶۵۰۰خبرنگار، عکاس و تصویربردار) مراسم یوم‌الله ۲۲بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری خواهند داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید