نشست خبری مدیرعامل مرکز نگهداری و توسعه اماکن ورزشی، به جای آنکه اشارهای در خصوص نقشهها و راهکارهای نگهداری و توسعه اماکن ورزشی در خود داشته باشد، به محلی برای مطرحکردن وعدههای غیرقابلهضم تبدیل شد. حسن کرمی در جالبترین اظهارنظر ممکن، از عزم جدی مرکز تحت مدیریتاش برای «چهرهنگاری» از تماشاگران در استادیومهای مختلف کشور خبر داد. این ادعا در حالی مطرح میشود که حتی پروژه نسبتا ساده فروش اینترنتی بلیت در لیگبرتر با بنبست کامل روبهرو شده است. در ماههای گذشته هرج و مرج مطلق بر فضای استادیومهای ایرانی حکمفرما بوده. بلیتفروشی همه دیدارهای مهم بدون استثنا در گیتهای ورزشگاه برگزار شده و تماشاگران برای تعقیب هر نبرد، زمان نسبتا زیادی را در صفها سپری کردهاند. فوتبال ایران، همچنان سازوکار مناسبی برای فروش غیرحضوری بلیتها ندارد اما مدیرعامل مرکز توسعه و تجهیز استادیومها از اتخاذ راهکاری صحبت میکند که بهواسطه آن تماشاگرها شماره صندلیشان را از خانه انتخاب میکنند و تنها چند دقیقه قبل از شروع هر بازی خودشان را به استادیوم میرسانند. این سخنان بیش از هر چیز موضوع ورود دختران به ورزشگاهها در ماههای اخیر را به ذهن متبادر میکند. برخی خانمهای علاقه مند به فوتبال با تغییر چهره و گریم مردانه توانستند از بازرسیهای چند لایه در استادیوم ها رد بشوند و فوتبال تیم محبوبشان را از نزدیک ببینند. آیا اصلیترین هدف این چهرهنگاری ناگهانی پیشگیری از ورود دخترها به استادیوم نیست؟
البته شاید یکی دیگر از اهداف این موضوع رصد کردن تماشگران خاطی باشد. مراقبت از رفتارهای تماشاگران در استادیومهای 5ستاره اروپا، به کمک یک شبکه گسترده دوربین انجام میشود. در ایران اما، کدام ورزشگاه از چنین قابلیتی برخوردار است؟ حتی در اروپا، فقط چند ورزشگاه در زمان فروش بلیت از تماشاگران عکس میگیرند و این امکان هنوز در بسیاری از استادیومها وجود ندارد. طبیعتا با این حجم از بینظمی، نباید انتظار داشت طرحی شبیه به این در لیگبرتر ایران اجرایی باشد اما آیا حرفزدن از این تغییرات بزرگ، حاصلی به جز بالا رفتن انتظار هواداراها و در نتیجه سرخوردگی آنها خواهد داشت؟ اگر مرکز توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به دور از هیاهوی رسانهای بهدنبال انجام وظیفه واقعیاش باشد و بهجای تمرکز روی لیگبرتر فوتبال، ظرفیت و کیفیت اماکن ورزشی را در کشور ارتقا بدهد، به پیشرفت فوتبال ایران کمک زیادی خواهد کرد. در ایران اما به زبان آوردن وعدههای اجرانشدنی، ظاهرا اولین و اساسیترین قدم برای مدیریت هستند!
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب :
15331
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/X51A
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved