• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15330
+
-

جهانبخش‌گرام

آقای گلی علیرضا جهانبخش در لیگ هلند، اتفاق کوچکی نبود. بعد از ثبت این افتخار تاریخ‌ساز، سیل پیام‌های تبریک از چهار‌گوشه دنیا به‌سمت این لژیونر موفق ایرانی سرازیر شد و اغلب فوتبالیست‌های بنام ایران به او تبریک گفتند. خیلی از فوتبالیست‌ها و فوتبالی‌ها دیروز پست‌های اینستاگرام خود را به این موضوع اختصاص داده بودند.
    چراغ اول را وزیر روشن کرد
پست گذاشتن وزیر ورزش برای تبریک به جهانبخش خیلی جالب بود اما جالب‌تر از آن سرعت عملی بود که گردانندگان صفحه وزیر برای این اقدام به خرج دادند. چند دقیقه بعد از پایان بازی آلکمار و به محض آنکه آقای گلی جهانبخش قطعی شد، صفحه مسعود سلطانی‌فر در اینستاگرام این تاریخ‌سازی را به ملی‌پوش ایرانی تبریک گفت. در متن تبریک وزیر ورزش آمده بود: «نگاه ورزش کشور به شما به مثابه سفیر جوانان سربلند و ورزشکار در عرصه بین‌المللی است. با آرزوی موفقیت بیشتر برای شما.»
    طارمی به هدف زد
اما از وزیر ورزش که بگذریم، یکی از اولین فوتبالیست‌هایی که آقای گلی جهانبخش را تبریک گفت مهدی طارمی بود. طارمی این‌بار اتفاقا به‌موقع و دقیق عمل کرد و با انتشار عکس دونفره‌ای از خودش و جهانبخش صفحه اینستاگرام خود را به‌روز کرد. آقای گل سابق لیگ ایران خطاب به آقای گل جدید لیگ هلند نوشت: «خیلی خوشحالم برات آقای گل. هزاران تبریک به تو.»
    سردارِ استوری‌ها
سردار آزمون هم تقریبا همزمان با مهدی طارمی وارد عمل شد. سردار 3استوری متوالی برای جهانبخش گذاشت. او در اولین استوری روی عکس جهانبخش نوشته بود: «لیاقتت تو تیم‌های بزرگ دنیاست» که طبعا منظورش «بازی توی تیم‌های بزرگ دنیا» بوده است. یکی از استوری‌های سردار هم عکسی از خانواده جهانبخش بود با این توضیح که: «پشت یک فرد موفق یک خانواده خیلی خوب هستش که به پسرشون کلی افتخار می‌کنه.»
    پسر ایران
صفحه امیر قلعه‌نویی هم به آقای گلی جهانبخش در لیگ هلند واکنش مثبت نشان داد. با توجه به اینکه صفحه امیرخان این روزها از خشکی دریاچه ارومیه تا کثیفی رودخانه کارون به تمامی اتفاقات ریز و درشت جهان واکنش نشان می‌دهد تبریک او به لژیونر فوتبال ایران چندان هم عجیب نیست. قلعه‌نویی با انتشار عکس معروف فرشاد عباسی از چهره خون‌آلود جهانبخش نوشت: «پسر ایران، بهت افتخار می‌کنم.»
    اشکان و گوچی؛ تو افتخار ایرانی
صفحه اشکان دژاگه با انتشار عکسی از جهانبخش و کفش طلایی‌اش او را دلیلی برای سرفرازی ایران و ایرانی خواند و به بهترین گلزن لیگ هلند تبریک گفت. اشکان در استوری‌اش نوشت: «بهت افتخار می‌کنم مرد بزرگ.» البته به زبان انگلیسی. رضا قوچان‌نژاد هم با یک استوری جالب این افتخار را به جهانبخش تبریک گفت. گوچی خودش فصل قبل در آستانه کسب این عنوان بود اما در آخرین هفته‌ها کم آورد و از کسب این عنوان بازماند.
    آقاکریم هم بود
درست همزمان با آقای گلی جهانبخش در هلند، کریم انصاری‌فر هم در یونان شانس زیادی برای کسب این عنوان داشت اما در آخرین روز بدشانسی آورد و دستش از کفش طلا کوتاه ماند. شماره10 تیم‌ملی اما تبریک گفتن به جهانبخش را از یاد نبرد و در صفحه شخصی‌اش خطاب به او نوشت: «داداشم بهت افتخار می‌کنیم. پسر باادب، ان‌شاءالله تو بهترین تیم‌های دنیا ببینیمت. ان‌شاءالله».
    دوستت دارم بی‌دلیل!
امیر عابدزاده یک پیام تبریک مفصل به مناسبت آقای گلی جهانبخش در صفحه‌اش گذاشت. دروازه‌بان ماریتیمو که احتمالا در جام‌جهانی با جهانبخش هم‌تیمی خواهد بود از اولین آقای گل آسیایی در تاریخ لیگ‌های معتبر اروپایی تقدیر کرد. مرتضی پورعلی‌گنجی هم خطاب به جهانبخش نوشت: «افتخار ایران و آسیایی. دوستت دارم بدون دلیل...» بدون دلیل؟! 21گل دلیل نمی‌شود یعنی؟
    راز و رمز موفقیت
مسعود شجاعی در تقدیر از جهانبخش نوشت: «علیرضاجان تبریک. پیش به‌سوی موفقیت‌های بیشتر. مطمئنا استعداد به همراه تمرین سخت، نظم، پشتکار، جدیت در کار و ادب و احترام به اطرافیان سرانجام خیلی خوبی خواهد داشت.» قابل توجه پیام صادقیان و محسن مسلمان و چند بازیکن دیگر.
    الگوی بازیکنان جوان
رشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، عزت پورقاز، وریا غفوری، خسرو حیدری و... هم دیگر ملی‌پوشانی بودند که کسب این افتخار را به جهانبخش تبریک گفتند. حتی رضا کرملاچعب هم آقای گل جهانبخش را تبریک گفت و او را الگوی خودش خواند. دیگر حسابش را بکنید.
    آقای گل هلند را بشناس
تبریک مهرداد میناوند هم در نوع خودش تبریک جالبی بود. پیشکسوت پرسپولیس که ید طولایی در کری‌خوانی با آبی‌ها دارد بعد از تبریک گفتن به جهانبخش کنایه‌ای هم به فرهاد مجیدی زده و نوشته بود: «قابل توجه کسانی که می‌گفتن تو را نمی‌شناسن. مهم اینه که تو افتخار ایرانی.» کنایه به فرهاد مجیدی دیروز در خیلی از صفحات و کانال‌های هواداری پرسپولیس هم تکرار شد. به هر حال نشناختن آقای گل هلند، گاف بزرگی است که می‌تواند تبعات خاصی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید