• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15322
+
-

رونالدو به فینال می‌رسد

رونالدو به فینال می‌رسد

آخرین و سی‌وهشتمین ال‌کلاسیکوی اینیستا با جنجال داوری به پایان رسید. او زودتر از سوت پایان بازی از ال‌کلاسیکو خداحافظی کرد و جای خود را به پائولینیو داد. مراسم خاصی برای این پایان شکل نگرفت و رئالی‌ها هم از او تمجید نکردند اما زیدان پس از بازی در رختکن 5دقیقه منتظر ماند تا شخصا به او ادای دین کند و او را در آغوش بگیرد. چند روز پیش هم زیدان در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که اینیستا شایسته کسب توپ طلا بوده است. اشاره او به توپ‌طلای سال2010 بود که اینسیتا به‌خاطر تاثیرش روی قهرمانی اسپانیا در جام‌جهانی می‌توانست توپ طلا بگیرد. راموس هم درباره او و بزرگی‌اش حرف زد و حتی جمله‌ای گفت که آینده حرفه‌ای‌اش را ترسیم می‌کرد. او خبر داد که در پایان فوتبالش مثل اینیستا به چین خواهد رفت: «من و او تا چند سال دیگر همدیگر را در چین می‌بینیم.» آمار دون‌آندرس در ال‌کلاسیکوها: 38بازی، 16برد، 10تساوی، 12باخت، 3گل و 8پاس‌گل.
    مصدومیت رونالدو
کریس رونالدو موقع زدن گل اول رئال با پیکه برخورد داشت و مصدوم شد. او چند دقیقه لنگ‌لنگان به بازی ادامه داد اما دقایقی بعد بهتر شد و تا پایان نیمه اول که در زمین بود چند موقعیت مسلم گلزنی را به‌دست آورد و از دست داد. وقتی بین دو نیمه با آسنسیو تعویض شد هواداران رئال و تیم‌ملی پرتغال در شوک فرو رفتند اما خبرنگاران نزدیک به باشگاه رئال مادرید خبر داده‌اند که مصدومیت مچ پای او زیاد جدی نیست و قطعا به فینال کی‌یف می‌رسد. پیش از این قرار بود او در بازی چهارشنبه‌شب مقابل سویا استراحت کند. رونالدو بلافاصله پس از آن که احساس درد کرد به پیکه گفت: «پایم را شکستی». پیکه هم با او دست داد و عذرخواهی کرد. کریس تصور می‌کرد پایش شکسته.
    ادامه رکورد مسی
مسی در برنابئو خیلی راحت‌تر و بیشتر گل می‌زند اما او پریشب در نوکمپ هم که ورزشگاه مورد علاقه رونالدو است گل زد تا تعداد گل‌های خود را در الکلاسیکوها به عدد26 برساند که یک رکورد است. او 14پاس‌گل هم در بازی با رئال داده و دو‌بار هت‌تریک و 5بار دبل کرده. با حضور در این دیدار برای سی‌و‌پنجمین بازی متوالی در ال‌کلاسیکو به‌میدان رفت تا با رکورد تاریخ پاکو خنتو اسطوره رئال مادرید مساوی کند و این دو بازیکن به صورت مشترک رکورددار حضور متوالی در ال‌کلاسیکو باشند.
    رونالدو رکورددار شد
چهارصدوپنجاهمین گل کریستیانو رونالدو با پیراهن رئال در نوکمپ به‌ثمر رسید. حالا او در کنار دی‌استفانو با 18گل بهترین گلزن تیمش در ال‌کلاسیکوهاست اما در نوکمپ یک گل بیشتر از اسطوره رئال زده است؛ 12گل در برابر 11گل دی‌استفانو در نوکمپ. رونالدو با وجود این‌که تعداد زیادی از بازی‌های فصل را به‌دلیل محرومیت و استراحت از دست داده، رکورد بدی در گلزنی ندارد؛ او در این فصل در مجموع 42بازی، 43گل به‌ثمر رسانده که میانگین بیش از یک گل را نشان می‌دهد. آمار مسی 44گل در 52بازی بوده است. 
    توهین مسی به داور
راموس به خبرنگاران گفت که شنیده است مسی چه چیزهایی در تونل ورزشگاه و بین دو‌نیمه به داور گفته اما نمی‌گوید آن جمله‌ها چه بوده. یک خبرنگار به نام ژاوی اررا گزارش داد که مسی با شدیدترین کلمه‌ها به داور توهین کرده و هرناندس هرناندس با این‌که شنیده که مسی به او چه گفته، واکنشی نشان نداده است. در ال‌کلاسیکوی سوپرجام هم مسی با راموس درگیر شده و طبق ادعای برخی مطبوعات به مادر او توهین کرده بود. این چیزی است که عاشقان مسی نمی‌توانند باور کنند.
    هرناندس ای هرناندس
زیدان طبق معمول حاضر نشد درباره داوری حرف بزند و گفت: «همه اتفاقات ممکن رخ داد اما داوری مشکل است.» والورده هم گفت: «اگر VAR بود همچنان داشتیم بازی می‌کردیم.» قضاوت هرناندس هرناندس به‌قدری افتضاح بود که تعجب همه دنیا را برانگیخت. او که دو‌سال قبل یک گل کاملا صحیح از بیل را در همین ورزشگاه مردود اعلام کرده بود، در ال‌کلاسیکوی شماره238 جوری افتضاح بود که همه ابهامات داوری در یکی دو بازی اخیر لیگ قهرمانان به‌سود رئال را شست و از بین برد. روی گل دوم بارسا سوارس به شدیدترین شکل ممکن روی واران خطای مستحق کارت انجام داد اما خنده‌دار این بود که داور آن را خطا تشخیص نداد. سوارس بعد از بازی درباره این صحنه گفت: «فکر می‌کنم خطا کردم زیرا واران روی توپ کنترل داشت و من با پایم دخالت کردم. تعجب کردم داور دستور به ادامه بازی داد.» یک پنالتی مسلم هم روی مارسلو نگرفت و در نیمه اول با اعلام اشتباه آفساید توسط کمک داور مانع فرصت تک‌به‌تک رونالدو را دروازه‌بان شد. او در نیمه‌اول می‌توانست به آلبا و گرت بیل کارت‌زرد یا حتی قرمز بدهد و در نیمه‌دوم سوارس را اخراج کند. در صحنه اخراج روبرتو هم کسی قانع نشد که مشت او به‌صورت مارسلو برخورد کرده است یا خیر. هر چقدر ال‌کلاسیکو جذاب بود، داور اصلا در حد این مسابقه نبود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید