• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15320
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JQJP
+
-

غول مرحله آخر!

غول مرحله آخر!

استقلال یا ذوب‌آهن؟ کدام تیم در جدول لیگ قهرمانان آسیا باقی خواهد ماند؟ نیمی از پاسخ این سوال، در پایان مسابقه امروز در فولادشهر روشن می‌شود اما پرونده این دوئل جذاب، در ورزشگاه آزادی بسته خواهد شد. استقلالی‌ها از برخورد یا یک حریف ایرانی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خاطره خوبی ندارند. آنها 5سال قبل در همین مرحله به سپاهان باختند و از تورنمنت کنار رفتند. تیم وینفرد شفر اما به سادگی در مقابل هیچ حریفی تسلیم می‌شود و بعد از جشن قهرمانی جام‌حذفی، با روحیه‌ای بسیار بالا به‌مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت. نبرد آبی‌های تهران و سفیدوسبزهای اصفهان، جدال تیم‌هایی است که فصل را ضعیف‌تر از حد انتظار آغاز کردند اما در نیم‌فصل دوم لیگ، فوق‌العاده ظاهر شدند. تیم امیرقلعه‌نویی در نیم‌فصل دوم لیگ برتر 11بار برنده شد و تنها یک‌بار نتیجه را به حریف واگذار کرد. استقلال نیز درست به همین اندازه شکست خورد و 10بار به‌عنوان تیم برنده از زمین خارج شد. دومین و آخرین شکست لیگ‌برتری استقلال با شفر در این فصل، روبه‌روی همین ذوب‌آهن اتفاق افتاد. آنها در فولادشهر گل اول را به حریف زدند اما با کام‌بک تیم میزبان، مسابقه را بدون امتیاز به‌پایان رساندند. در پایان همان جدال بود که استفاده سرمربی آلمانی استقلال از عبارت «بزن زیرش» در توصیف بازی حریف، جنجال‌برانگیز شد و تنش‌میان دو باشگاه را به اوج رساند. تنشی که حالا دوباره در آسیا میان آنها شکل خواهد گرفت. 
ذوب و استقلال، از دو مسیر متفاوت به این مرحله راه پیدا کردند اما گروه هر دو تیم در لیگ قهرمانان، به‌شدت دشوار به‌نظر می‌رسید. ذوب‌آهن از گروهی که الدوحیل قطر، لوکوموتیو تاشکند و الوحده امارات در آن حضور داشتند به‌عنوان تیم دوم صعود کرد. تیم اصفهانی در 6مسابقه فقط 7امتیاز گرفت اما به‌دلیل برتری در بازی رو در رو با رقیب ازبکستانی، جایگاه دوم گروه را از دست نداد. آنها با صدرنشین 18امتیازی این گروه، فاصله معناداری داشتند. استقلال در آسیا با العین امارات، الریان قطر و الهلال عربستان همگروه بود. 3پیروزی و 3تساوی، این تیم را با 12امتیاز بدون شکست صدرنشین «گروه مرگ» لیگ قهرمانان آسیا کرد. آبی‌ها در لیگ قهرمانان 3گل بیشتر از ذوب‌آهن به‌ثمر رساندند و 3گل کم‌تر از این تیم دریافت کردند. تیم شفر در آسیا، مقتدرانه‌تر و موفق‌تر از پسران ژنرال ظاهر شده اما در جنگ بر سر نایب‌قهرمانی لیگ‌برتر، برتری با ذوبی‌ها بوده است. جنگ اصلی بین دو تیم اما امروز در لیگ قهرمانان آغاز خواهد شد. 
استقلال برای نبرد خارج از خانه با ذوب‌آهن، فقط یک غایب دارد اما غیبت این بازیکن، به اندازه نبود چند مهره هواداران تیم را نگران کرده است. مامه بابا تیام که تنها گلزن فینال جام‌حذفی بود، در همان مسابقه آسیب دید تا از فهرست تیمش برای سفر به اصفهان خارج شود. گلزن سنگالی به احتمال بسیار زیاد تیمش را در دیدار برگشت با ذوب‌آهن همراهی خواهد کرد. مجید حسینی و فرشید باقری که در هفته‌های گذشته با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کردند هیچ مشکلی برای همراهی استقلال در این بازی ندارند. حتی مهدی قائدی نیز چراغ سبز پزشکان باشگاه را برای بازی دریافت کرده است. شفر امیدوار است که روحیه بالای تیم بعد از قهرمانی حذفی، برای پیروزی در جدال بزرگ امروز به تیمش کمک کند. ذوبی‌ها اما روی انگیزه بالای ژنرال برای کنار زدن تیم سابق حساب ویژه باز کرده‌اند. امیر با پیشنهادهایی از سوی باشگاه‌های دیگر روبه‌رو شده و شاید این آخرین تجربه حضورش در ورزشگاه فولادشهر باشد. او روی نیمکت باشگاه‌های دیگر، بارها استقلال را به دردسر انداخته است. او تا امروز با 6تیم مختلف روبه‌روی آبی‌های پایتخت قرار گرفته و در 13مسابقه، 6پیروزی را در برابر این تیم به‌دست آورده است. نمای مشت‌های گره کرده او بعد از بردن استقلال با مس کرمان و درگیری‌ لفظی‌اش با سیدمهدی رحمتی در ورزشگاه آزادی، هنوز از حافظه اهالی فوتبال پاک نشده است. قبل از شروع نبرد امروز، انتخاب نهایی مرد آلمانی برای دروازه استقلال هنوز هم به شکل یک معما باقی مانده است و حسینی و رحمتی تقریبا به یک اندازه برای تصاحب این جایگاه شانس دارند. فرشید اسماعیلی که با 4پاس‌گل و یک پنالتی سهم زیادی در اقتدار آسیایی استقلال داشته در کنار سرور جپاروف مهم‌ترین مهره‌های تیم تهرانی در بازی امروز به‌شمار می‌روند. در سمت مقابل نیز نگاه‌ها برای گلزنی به مرتضی تبریزی دوخته شده اما میلاد فخرالدینی نیز بعد از یک نیم‌فصل شگفت‌انگیز، به‌دنبال آن خواهد بود که فرم درخشان‌اش را با گل زدن به تیم سابق حفظ کند. جدال‌های استقلال و امیر همیشه جذاب، تماشایی و جنجالی از آب درآمده‌اند. کافی است یک وینفرد شفر را نیز به این معادله اضافه کنیم تا همه چیز برای آغاز یک نبرد فراموش‌نشدنی مهیا به‌نظر برسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید