• شنبه 13 مرداد 1403
  • السَّبْت 27 محرم 1446
  • 2024 Aug 03
دو شنبه 18 بهمن 1400
کد مطلب : 153130
+
-

آغاز توزیع برنج ایرانی در سامانه هوشمند

وزیر جهادکشاورزی از توزیع 2رقم برنج پر محصول ایرانی در سامانه بازرگام برای کاهش قیمت خرده فروشی خبر داد

بازار
آغاز توزیع برنج ایرانی در سامانه هوشمند

با توزیع 2 رقم برنج پرمحصول شیرودی و فجر در سامانه هوشمند و برنامه‌ریزی برای واردات و عرضه برنج معطر خارجی به نرخ مصوب دولتی، شمارش معکوس برای کاهش قیمت برنج آغاز شد.
به گزارش همشهری، درحالی‌که قیمت برنج ایرانی تا مرز 95هزار تومان بالا رفته و نرخ هر کیلوگرم برنج هندی به 34هزار تومان رسیده، مسئولان وزارت جهادکشاورزی از آغاز افزایش عرضه برنج ایرانی و خارجی با قیمت مصوب دولتی خبر می‌دهند. دیروز وزیر جهادکشاورزی در نشست خبری خود از آغاز توزیع برنج ایرانی در شبکه هوشمند خبر داد. او با اشاره به نابسامانی بازار به‌رغم تولید ۲.۲ میلیون تن برنج در داخل و واردات یک میلیون تن برنج از خارج توضیح داد: به‌دلیل خشکسالی، میزان تولید برنج تا ۳۰ درصد کاهش یافته که این موضوع در افزایش قیمت برنج در بازار خرده‌فروشی مؤثر بوده است. جواد ساداتی‌نژاد، با تأکید بر اینکه وزارت جهادکشاورزی تلاش می‌کند تا با واردات برنج خارجی، کسری‌ نیاز بازار برنج را جبران کند افزود: قطعا با توزیع برنج خارجی، بازار تنظیم می‌شود. یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در گفت‌وگو با همشهری از آغاز توزیع نامحدود 200هزار تن برنج هندی و پاکستانی با نرخ مصوب جدید ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: با ثبت سفارش 100هزار تن برنج معطر تایلندی، قیمت انواع برنج ایرانی و خارجی تا قبل از ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد. به‌گفته او، از نیمه اسفند امسال برنج معطر تایلندی، موسوم به هومالی، با قیمت هر کیلوگرم حداکثر 40هزار تومان در سامانه بازرگام عرضه می‌شود. او وعده داد: تا نیمه فروردین 1401قیمت انواع برنج ایرانی و خارجی کاهش می‌یابد.
اسماعیل قادری‌فر، مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز از عرضه برنج ایرانی شیرودی به نرخ کیلویی 42هزار تومان و فجر به نرخ هرکیلو 32هزار تومان در سامانه کالای اساسی خبر داد و اعلام کرد؛ این برنج با واریز الکترونیک وجه و بدون دریافت هزینه اضافی در منازل، تحویل مشتریان می‌شود. هم‌اکنون برنج تایلندی ارزان قیمت، کیلویی 12هزار و 500تومان، برنج هندی 18هزار و 500تومان و برنج پاکستانی 20هزار و 500تومان در بازار عرضه می‌شود. ابراهیم زارع، مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی نیز گفت: تاکنون ۳۸۰هزار تن برنج خارجی در محدوده قیمت ۱۲هزار و۵۰۰ تا ۱۸ هزار و۵۰۰ تومان در بازار توزیع شده است. به‌گفته او، تا پایان سال ۲۰۰ هزار تن برنج خارجی دیگر نیز از طریق استارت‌آپ‌ها به‌صورت هوشمند توزیع خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید