• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 14 بهمن 1400
کد مطلب : 152817
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Dk4Bq
+
-

ویژه‌نامه کارتون‌های کودکی


مطرح‌ترین نشریات جوانان دهه 80 را باید همشهری جوان، چلچراغ، نسل‌سه، سروش‌جوان و... دانست. اما این همشهری جوان بود که خاطره‌بازی را با سرویس «روزها» و همچنین ویژه‌نامه‌های خاص خودش باب کرد. ویژه‌نامه کارتون‌‌های کودکی و ویژه‌نامه نوستالژی‌های بچه‌های انقلاب و... ازجمله خاطره‌سازی‌های ماندگار این مجله بودند؛ مسیری که در تلویزیون و دیگر نشریات نیز تداوم یافت.


نقره 
سال 87، اگر ظهرهای جمعه بی‌حوصلگی سروقت شما می‌آمد و کنترل تلویزیون به‌دست می‌گرفتید و دوری در شبکه‌های تلویزیونی می‌زدید، شاید چشم‌تان روی برنامه‌های نوستالژیک و خاطره‌‌باز متوقف می‌ماند؛ برنامه‌ای به نام «نقره» از منصور ضابطیان. این برنامه را سرآغاز برنامه‌های خاطره‌باز تلویزیون می‌دانند که از شبکه اول پخش می‌شد و همه را به دهه 60پرتاب می‌کرد؛ دهه‌ای که نسل‌های گذشته‌تر خاطرات زیادی با آن داشتند.


بچه‌های دیروز
عرفی در تلویزیون ایران وجود دارد که وقتی برنامه‌ای در شبکه‌ای به‌خوبی جا می‌افتد، باقی شبکه‌ها هم دست به‌کار می‌شوند تا برنامه‌های مشابه آن را بسازند. «بچه‌های دیروز» از شبکه تهران نیز با همین عرف ایجاد شد؛ تا مخاطبان این شبکه را به خاطرات دور و دیرشان ببرد. این برنامه با اجراهای گیتی خامنه و الهه رضایی شروع شد و تا مدت‌ها ادامه داشت.


خاطره
شبکه یک همچنین برنامه‌ای دیگر ساخت به نام «خاطره»؛ که در آن سروقت خاطره‌انگیزترین کلیپ‌های دهه‌های 60 و 70 خورشیدی رفت؛ کلیپ‌هایی که خاطرات زیادی با آنها داشتیم. اما سازندگان این برنامه نوستالژیک‌محور، برای اینکه مزیتی نسبی برای خودشان ایجاد کنند، تصمیم گرفتند سراغ تصاویر کمتر دیده شده از دهه‌های 50 و 60 و... بروند؛ که همین هم باعث شد تا برنامه‌شان خوب دیده شود.


تا همیشه
برنامه خاطره‌باز دیگری که تلویزیونی‌ها رو کردند «تا همیشه» بود. در این برنامه هم دوباره مجری محبوب دوران کودکی‌مان، یعنی گیتی خامنه را در تصویر قاب گیرنده‌های‌مان می‌دیدیم. این برنامه قصد داشت به دوران کودکی پدر و مادرهای امروزی بپردازد و همچنین با گزارش‌های مردمی و دعوت از مجریان قدیمی و...، رنگ و بویی اختصاصی‌تر به برنامه‌اش ببخشد؛ برنامه‌ای که با حضور خامنه و دیگر خاطره‌سازان، خوب دیده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید