• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15257
+
-

حاشیه‌های سفر رئیس‌جمهور به مشهد

همزمان با حضور روحانی در استان خراسان ابراهیم رئیسی در تهران بود و از نمایشگاه کتاب بازدید کرد

حاشیه‌های سفر رئیس‌جمهور به مشهد

رئیس‌جمهور در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از توفیق زیارت آستان مقدس امام رضا(ع) و دیدار با مردم شهرهای سبزوار، نیشابور و مشهد، گفت: در جریان این سفر بهره‌برداری از پروژه‌هایی با اعتبار 4هزار میلیارد تومان و عملیات اجرایی پروژه‌هایی با اعتبار یکهزار و 799میلیارد تومان آغاز شد.

روحانی سفر خود به خراسان رضوی را از شهرستان سبزوار شروع کرده و در این شهر مورد استقبال استاندار خراسان و امام جمعه سبزوار قرار گرفته بود. او سپس برای افتتاح چند پروژه به نیشابور رفته بود. دیروز ویدئویی از شعارهای مردم در ورزشگاه نیشابور پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شد که مردم فریاد تلگرام تلگرام سر می‌دادند. پیش از آغاز این سفر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور به مشهد رفته بود و در آن جا دیداری با حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی داشت. با این حال رئیسی مهم‌ترین رقیب حسن روحانی در انتخابات، در روزهایی که روحانی در مشهد بود، در تهران به بازدید از نمایشگاه کتاب پرداخت. با وجود اینکه در تمام سفرهای استانی رئیس‌جمهور نماینده ولی فقیه در استان در نشست‌های خبری پایان سفر حضور پیدا می‌کند اما در نشست خبری روز گذشته، جای آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد خالی بود. در همین نشست خبری هم بود که رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که مشهد، پایگاه مهمی برای منتقدان دولت است که به صراحت مخالفت و انتقادات خودشان را بیان می‌کنند، اما مسئولان دولتی معمولاً در برابر این انتقادها روزه سکوت می‌گیرند، گفت: دولت با انتقاد از سوی هر فرد یا افرادی و در هر بخشی از کشور مشکلی ندارد و انتقاد را حق مردم می‌داند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی اضافه کرد: آنچه از نظر ما خوب نیست، تخریب است.

که آن را به نفع کشور نمی‌دانیم. باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود و خدمات شفاف بیان شود و در کنار آن انتقاد هم مطرح شود، اما تخریب به هیچ وجه مفید نبوده و خلاف شرع و قانون است و به‌ویژه با شرایط حساس کشور که نیاز به وحدت و انسجام را بیشتر می‌کند، تخریب به هیچ وجه درست نیست. روحانی در پاسخ به سؤال دیگری درباره راهکارهای دولت برای تلطیف فضای شهر مشهد، اظهار داشت: نمی‌دانم مقصود دقیق شما از تلطیف فضای شهر مشهد چیست، اما معتقدم مشهد با شهرهای دیگر هیچ فرقی ندارد. بعضی‌ها می‌گویند مشهد شهر امام رضا(ع) است اما این حرف دقیقی نیست، چرا که همه ایران کشور امام رضا(ع) و زیر پرچم امام رضا(ع) است. اگر چیزی حلال است برای همه حلال است و اگر حرام است برای همه حرام است مشهد با شهرهای دیگر تفاوتی ندارد. در کشور یک قانون داریم که باید به‌طور مساوی در سراسر کشور اجرایی و عملیاتی شود و امیدوارم چنانچه مشکلی در این زمینه وجود دارد با کمک همه مسئولان کشوری و استانی حل و فصل شود. دیروز طرح اتصال خطوط یک و ۲ متروی مشهد، با حضور رئیس‌جمهور به‌طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید