• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15247
+
-

طرح تأسیس وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دوباره به جریان افتاد

گزارش2
طرح تأسیس وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دوباره به جریان افتاد

هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دیروز تشکیک نمایندگان مجلس به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را وارد دانست و اعلام کرد که کلیات این طرح در رأی گیری روز یکشنبه مجلس تصویب شده است. به این ترتیب با تأیید تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، رأی گیری برای تصویب جزییات این طرح بار دیگر در صحن علنی مجلس آغاز می شود. روز یکشنبه طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  139رأی موافق، 63 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع نمایندگان را از  مجموع 232نماینده حاضر در جلسه کسب کرد اما علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد: تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری نیازمند دو سوم رأی موافق نمایندگان مجلس است که با تذکر نمایندگان با این مضمون که به رأی دو سوم نیازی نیست رئیس مجلس موضوع را به بررسی در هیأت رئیسه ارجاع داد. حالا اعلام شده است که هیأت رئیسه مجلس تشکیک و تذکر نمایندگان را وارد دانسته و اعلام کرده است که کلیات طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس رأی آورده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه گذشته در جریان رأی‌گیری برای وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرده بود که طرح تشکیل این وزارتخانه به دو سوم رأی نمایندگان مجلس نیاز دارد و پس از آن با تشکیک نمایندگان و تذکرات آنها در صحن علنی مجلس قرار شد این موضوع در هیأت رئیسه مجلس بررسی شود تا نتیجه نهایی اعلام شود و حالا هیأت رئیسه مجلس با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری موافقت کرده است. آنطور که محمد علی وکیلی نماینده تهران به همشهری خبر داده است،  با تصویب کلیات طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری کشور در هیأت رئیسه مجلس جزئیات این طرح برای رفع ایراد به کمیسیون تخصصی ارجاع می‌شود و سپس جزئیات طرح در صحن علنی مجلس به رأی نمایندگان گذاشته می‌شود.

جبار کوچکی‌نژاد، رئیس فراکسیون میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری هم در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت ضمن تأیید خبر تصویب کلیات تشکیل وزارت میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری در هیأت رئیسه مجلس گفت: به‌دنبال تشکیک در آرای لازم برای تصویب کلیات تشکیل وزارت میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی،  هیأت رئیسه مجلس تصویب تشکیل این وزارتخانه را تأیید کرد.

کوچکی‌نژاد تأکید کرد: با تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی می‌توان بسیاری از مشکلات  صنعت گردشگری را مرتفع کرد و مجلس می‌تواند به نحو مطلوب‌تر در امور گردشگری نظارت کند.  زمزمه تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه از 10 سال پیش آغاز شد. موافقان تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری معتقد بودند تشکیل این وزارتخانه برای پاسخگو کردن مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و پایان دادن به حاشیه های فراوان این سازمان ضروری است. همشهری نیز از همان آغاز، طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را با جدیت پیگیری می‌کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید