• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15235
+
-

با مردم

با مردم

  به فکر معیشت بازنشستگان باشند

سلام. 30سال در شرایط سخت کار کردیم به امید اینکه حداقل در دوران بازنشستگی آسودگی خاطری داشته باشیم اما با دریافتی‌های اندک بازنشستگان تأمین اجتماعی در ایام پیری باید دنبال شغل دیگری هم باشیم. خطابم به مسئولان است که آیا با دریافتی یک‌میلیون و 200هزار تومانی می‌توانند یک‌ماه زندگی کنند؟ از دولت و نمایندگان که با رأی مردم در رأس کار هستند تقاضا می‌کنیم به فکر معیشت بازنشستگان باشند، تا بیش از این شرمنده خانواده‌هایشان نشوند! امیدواریم اینگونه مشکلات را در روزنامه پیگیری کنید.
1176...0912

  کنترل گرانی مسکن و اجاره بها

با تشکر از اینکه نظرات مردم در این ستون درج می‌شود. به‌نظرم بهترین راه کنترل گرانی مسکن و اجاره بها این است که فایل‌های هر بنگاهی که قیمت مسکن و اجاره را گران‌تر از قیمت واقعی ثبت یا معامله می‌کند، شناسایی کرده و برابر قانون با متخلفان برخورد شود. باور کنید در کنار بی‌انصافی مالکان، این مشاوران املاک هستند که با ارائه نظرات غیرکارشناسی باعث ظلم به مستأجران می‌شوند.
7302...0912

@  سکوت بخش‌های بازرسی و نظارتی

با سلام و تشکر از اینکه درددل مردم را منعکس می‌کنید. در سال‌های نه چندان دور رسم بر پخت نان ساده بود و اگر فردی تمایل به خرید نان کنجدی داشت، پخت نان ویژه را به شاطر سفارش می‌داد اما مدت‌هاست که این روال تغییر کرده و پخت نان ساده به یک سفارش ویژه تبدیل شده است.اکثر نانواها مخصوصا آزاد پزها، بخش اعظم پخت خود را به سنگک یا بربری کنجد دار اختصاص می‌دهند و خرید آن را به مشتری تحمیل می‌کنند.تداوم تخلف نانوایان کنجدی پز، گویای آن است که در سایه عدم‌نظارت مسئولان ذیربط، نانواها نه‌تنها کار خود را خلاف نمی‌دانند بلکه خود را مجاز و محق هم می‌دانند. به همین دلیل همچنان بر تداوم سنت دیرینه‌شان اصرار دارند و برایشان دیگر فرقی نمی‌کند که دولتی باشند یا آزاد پز. آنها می‌خواهند در سایه سکوت بخش‌های بازرسی و نظارتی دولت، هزینه‌هایشان را بی‌سرو‌صدا و با آرامش خیال از جیب مردم تأمین کنند. لطفا این موضوع را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
2478...0919

  حمایت از بخش تولید

با سلام. در‌ماه‌های اخیر شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای پیش رفته که سرمایه مردم مانند توپ فوتبال بین بخش‌های مسکن، ارز، طلا و بانک پاس کاری می‌شود. جالب این است که کسی هم پاسخگو نیست! آیا وقت آن نرسیده است تا دولت و مجلس با حمایت جدی و قاطعانه از بخش تولید، سرمایه‌های مردم را به سمت تولید و بورس هدایت کنند؟
1625...0919

  مشکل کارگران فصلی

با سپاس فروان از روزنامه همشهری که درددل ما کارگران فصلی را که گلایه از جایگزین شدن کارگران خارجی را مطرح کرده بودیم، منعکس کرد. فقط بی‌زحمت این‌رو هم قید کنید که این کارگران خارجی فرصت‌های شغلی فراوانی را در کشور از ما گرفته‌اند. درحالی‌که مشکل بیکاری در کشور بیداد می‌کند، چرا پیمانکاران ترجیح می‌دهند از کارگران خارجی استفاده کنند؟ چرا دولت فکری به حال ما کارگران فصلی نمی‌کند؟ باور کنید ما شرمنده خانواده‌هایمان هستیم. لطفا چاپ کنید.
گلایه یک کارگر بیکار

  از لاستیک چینی استفاده می‌کند!

سلام. با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال حمایت از کالای ایرانی اعلام شده است اما اخیرا یک دستگاه پژو ٢٠٦ مدل ١٣٩٧ صفر کیلومتر از ایران‌خودرو خریداری کردم. در یک اقدام عجیب از سوی ایران خودرو مشخص شد که لاستیک‌های اتومبیل ٢٠٦ صفر کیلومتر خریداری شده چینی است! واقعا جای تأسف دارد که با وجود چندین کارخانه بزرگ تولید لاستیک مرغوب در کشور، شرکت ایران خودرو به‌جای عمل به شعار حمایت از تولید داخلی، از لاستیک چینی استفاده می‌کند!
3060...0912

  در حق مردم اجحاف می‌کنند

سلام. در سامانه پلیس راهور ناجا، برای چندمین بار پیاپی وقتی جریمه را پرداخت کرده‌ایم و حتی بانک ملی به‌عنوان درگاه پرداخت، ایمیل رسید دریافت وجه اینترنتی را هم ارسال کرده، اما باز هم همان جریمه قبلی را نشان می‌دهد. این درحالی است که وقتی به پلیس راهور مراجعه می‌کنیم و می‌پرسیم راهکار چیست، شما را وادار می‌کنند تا مجددا به پلیس 110بروید، خلافی اخذ کرده وجه پرداخت کنید تا بلکه به شکایت شما رسیدگی کنند! واقعا اگر سامانه قابلیت لازم را ندارد لطفا به‌صورت رسمی اعلام کنند تا در حق مردم اجحاف نشود.
6775...0912

  کسی پاسخگو نیست

با سلام. بیش از 10سال قبل اندک اندوخته‌ای راکه داشتیم به امیدی برای خرید سهام به شرکت پتروشیمی گرگان واریز کردیم اما متأسفانه طی این سال‌ها حتی یک ریال هم سود پرداخت نشده و پس از گذشت این همه سال هنوز وارد بازار بورس نشده و حتی به قیمت آن سال‌ها هم خریدار ندارد. حالا هم که برای پیگیری مراجعه می‌کنیم دفترشان را تعطیل کرده‌اند! آیا استفاده از مونتاژ عکس پتروشیمی کلاهبرداری نیست؟ شکایت هم کرده‌ایم اما کسی پاسخگو نیست.
5947...0912

  دسترسی آزاد مردم به اطلاعات

سلام. با اینکه مدت‌هاست سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات به همه دستگاه‌ها ارائه شده است اما متأسفانه بسیاری از دستگاه‌ها هنوز از این سامانه استقبال چندانی نکرده‌اند. این درحالی است که چنانچه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات با شفافیت در اختیار همگان قرار بگیرد، مردم عادی نیز می‌توانند با خواندن متن قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی آن با حقوق خود آشنا شوند.
2563...0919

  حق بیمه رانندگان

با سلام و تشکر از روزنامه وزین همشهری. سال گذشته حق بیمه ما رانندگان سنگین 172هزار تومان بود اما امسال اعلام کردند 237هزار تومان باید واریز کنید. این درحالی است که همه رانندگان مالک وسیله نیستند و اکثرا  به بیمه بدهکار هستند  که این افزایش باعث مشکلات زیادی برای رانندگان شده است. لطفا منعکس کنید.
4833...0919

لطفا نظرات خود را درباره مطالب روزنامه با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید