• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15236
+
-

سی‌سخت باز هم لرزید

5روز پس از وقوع زلزله 5.2ریشتری در سی‌سخت بار دیگر زمین لرزه‌ای این شهرستان را لرزاند و دست‌کم 130مصدوم بر جا گذاشت. به‌گزارش همشهری، این برای سومین‌بار طی ماه‌های اخیر است که نام سی سخت در میان اخبار قرار می‌گیرد. نخستین بار وقتی هواپیمای ای‌تی‌آر شرکت آسمان با 66سرنشین در ارتفاعات دنا سقوط کرد نام سی سخت بر سر زبان‌ها افتاد. بار دیگر روز 12اردیبهشت بود که وقوع زلزله 5.2ریشتری حوالی این شهرستان 105مصدوم بر‌جا‌گذاشت و حالا 5روز پس از این زلزله این بار زمین لرزه‌ای 4.8ریشتری این منطقه را لرزانده است. براساس اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت 26دقیقه بامداد دیروز در عمق 5کیلومتری زمین اتفاق افتاد و بار دیگر ترس و وحشت را به جان ساکنان منطقه انداخت. مردم که خوابشان آشفته شده بود سراسیمه از خانه‌ها بیرون آمدند تا در مکان‌های امن پناه بگیرند. این در حالی بود که قطعی برق و شبکه تلفن نیز بر وحشت مردم افزوده بود و بسیاری ترجیح دادند در پارک‌ها و فضای سبز پناه بگیرند. گفته می‌شود این زلزله، پس لرزه زلزله هفته گذشته بود. عزیز فیلی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ایسنا گفت: هرچند زمین لرزه بامداد دوشنبه تلفات جانی نداشت اما خسارت زیادی به مناطق مسکونی وارد کرد و ده‌ها نفر مصدوم شدند.دقایقی بعد از این حادثه بود که عملیات امداد و نجات آغاز شد. زلزله در شهرهای سی‌سخت، چیتاب و یاسوج بیشترین مصدوم را بر جا گذاشته بود. بیشتر مصدومیت‌ها ناشی از عجله برای خروج بود و هیچ‌کس زیر آوار نمانده بود. در شرایطی که امداد و نجات ادامه داشت ساعت 3بامداد نیز پس لرزه‌ای 3.3ریشتری سی‌سخت را لرزاند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره شمار مصدومان این حادثه به همشهری گفت: تعداد کل مصدومان زمین لرزه کهگیلویه و بویراحمد به 130نفر رسید که در ساعات ابتدایی پس از حادثه، بیشتر آنها درمان و از بیمارستان مرخص شدند. هم‌اکنون 11نفر از مصدومان در بیمارستان بستری هستند که درمان آنها ادامه دارد.

به‌دنبال این حادثه روز دوشنبه مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های بویراحمد و دنا تعطیل شد و هم‌اکنون نیروهای ستاد بحران استان در حال آماده‌باش به سر می‌برند.

این خبر را به اشتراک بگذارید