• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 152062
+
-

گرینویچ/ ناخنک آنلاین در 2سالگی


 نیوجرسی: کودک 2ساله‌ای که مشغول بازی با گوشی تلفن همراه مادرش بود با فشردن چند دکمه 2هزار دلار از فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت به‌صورت آنلاین خرید کرد. به گزارش ان‌بی‌سی، مادر ماد کومار هندی‌تبار وقتی چندین و چند کارتن مبلمان و وسایل دیگر را مقابل خانه‌اش به همراه فاکتور دید تازه متوجه شد بهای سپردن گوشی‌تلفن‌همراه به یک پسربچه 2ساله تا چه حد می‌تواند گزاف باشد. حلقه مفقوده این ماجرا وارد شدن این کودک به اکانت بانکی مادرش بود که آن هم پس از زیرنظر گرفتن پسربچه حل شد. ضبط رفتارهای کودک با گوشی‌تلفن همراه این نکته را فاش کرد که کومار برای باز کردن قفل‌های گوشی آن را به انگشت مادرش می‌رساند و به این ترتیب قفل اثرانگشت یا همان فینگر‌پرینت باز می‌شود. مادر کومار در این‌باره به رسانه‌ها گفت: اکنون قصد دارم قفل تشخیص صورت face recognition برای گوشی‌ام بگذارم اما چطور مطمئن شوم که وقتی خوابم گوشی را جلوی صورتم نمی‌گیرد و آن‌را باز نمی‌کند.

‌NFT بده عکس رادیوگرافی بگیر

 پاریس:  جراحی که قصد داشت عکس رادیوگرافی (ایکس‌ری) زنی که در ماجرای ترور سالن نمایش بتکلان (Bataclan) پاریس سال2015 میلادی تیر خورده بود را بفروشد توسط پلیس دستگیر شد. به گزارش گاردین، این جراح فرانسوی به‌دنبال حراج آنلاین این عکس در بازار ارز دیجیتال بود و قصد داشت آن را در قبال دریافت NFT (نوعی ارز دیجیتال) بفروشد. گلوله‌ای که در جریان ترور سال2015 میلادی به این زن اصابت کرده بود درست در کنار استخوانش متوقف شده بود و این موضوع و زنده ماندن او با وجود چند گلوله در بدنش از ویژگی‌های این عکس رادیوگرافی بود. قرار بود عکس یاد‌شده معادل 2هزارو776دلار آمریکا معامله شود که پلیس این رد و بدل غیرقانونی را متوقف کرد.

رویا‌های توییتری به واقعیت پیوست

هیوستون: توییتردر یک کارزار تبلیغاتی، توییت‌های مشهور کاربرانش را روی بیلبوردهایی در ایالات متحده به نمایش درآورد. کارزار تبلیغاتی «تجلی» یا «manifestation» با هدف اهمیت باور به‌خود و الهام‌بخش بودن شبکه‌های اجتماعی فعالیت  و به این نکته اشاره می‌کند که یک توییت ساده هم می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. به گزارش ایندیپندنت، قرار است یک میلیون دلار از طرف این چهره‌های محبوب و مشهور به سازمان‌های غیرانتفاعی و یونیسف اهدا شود.
 در میان این چهره‌ها توییت متئو آ. چری بازیکن سابق فوتبال هم به چشم می‌خورد که در سال2012 میلادی توییت کرده بود:‌ «یک روز نامزد اسکار خواهم شد. پیش از این مدعی آن شده‌‌ام». رؤیایی که بسیار دور از ذهن بود اما به واقعیت پیوست. او سپس در سال۲۰۲۰ میلادی جایزه اسکار فیلم کوتاه «Hair Love» را دریافت کرد و حالا توییتر از توییت او به‌عنوان بخشی از رؤیایی که به واقعیت پیوست یاد می‌کند. اکنون در بسیاری از شهر‌های آمریکا بیلبورد‌ها به نوشته‌هایی اختصاص پیدا کرده که زمانی رؤیایی بسیار دور از ذهن بوده‌اند ولی با تلاش و پشتکار افراد به واقعیت پیوسته‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید