• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 151989
+
-

پایان سفر فراموش‌نشدنی مشکات در ملبورن

حضور تاریخی مشکات‌الزهرا صفی تنیسور جوان ایران در بخش جوانان اوپن استرالیا، با شکست برابر حریف بلژیکی در دور دوم به پایان رسید اما همین حضور کوتاه او در تاریخ تنیس ایران و جهان ماندگار خواهد شد

مشکات که به‌عنوان نخستین دختر تنیسور ایرانی در بخش جوانان اوپن استرالیا برنده یک بازی شده بود، در دومین بازی 2 بر صفر شکست خورد. این تنیسور 17ساله همچنین نخستین دختر ایرانی است که به رنکینگ زیر 100جوانان دنیا رسیده است. او همچنین نخستین دختر دنیاست که با حجاب کامل در یک گرنداسلم به میدان رفته است. انتظارها از صفی در همان بازی اول برابر حریفی از کشور میزبان هم چندان بالا نبود اما او با پیروزی در برابر رقیب خود تاریخ‌ساز شد. در دومین بازی، این بار صفی برابر سوفیا کاستولاس بلژیکی که صاحب رنکینگ 12جوانان دنیاست به میدان رفت و درمجموع 2ست، فقط توانست در ست دوم 2گیم به‌دست بیاورد. اما همین 2 بازی هم کافی بود تا دنیا به این ستاره تنیس ایران توجه ویژه‌ای نشان بدهد. اسطوره‌های دنیای تنیس، از بیلی جین کینگ و مارتینا ناوراتیلووا گرفته تا کیم کلایسترز و دیگران، در توییتر به پیروزی صفی و همینطور یک دختر تنیسور از کنیا توجه نشان دادند. این تنیسور کنیایی هم شرایطی همچون صفی داشت. بیلی جین کینگ در توییتر درباره این دو دختر نوشت: «به افتخار مشکات‌الزهرا صفی از ایران و آنجلا اکوتویی از کنیا که به نخستین دختران کشورشان تبدیل شدند که برنده یک بازی جوانان گرنداسلم شده‌اند. عاشق رشد ورزش‌مان در سراسر دنیا هستم.»این اتفاق تاریخی، همچنین با تمجید مارتینا ناوراتیلووا، دیگر اسطوره تکرارنشدنی تنیس زنان جهان هم همراه بود و او در توییتر درباره آن نوشته است: «(این اتفاق) چقدر باحال است؟!؟!:)»
کلایسترز هم در توییتر به تاریخ‌سازی صفی و تنیسور کنیایی اینطور واکنش نشان داده بود: «این بهترین خبری است که از ملبورن شنیده‌ایم.»کریس اورت شماره‌یک سابق دنیا و یکی از مفسران سرشناس تنیس جهان هم در توییتر در این‌باره نوشته است: «یک ورزش جهانی.»اسلون استفنز تنیسور سرشناس آمریکایی و قهرمان پیشین اوپن آمریکا هم در توییتر درباره تاریخ‌سازی صفی و تنیسور کنیایی اینطور واکنش نشان داده است: «شگفت‌انگیز. تبریک به هر دو دختر.»دیگر جنبه حضور صفی در اوپن استرالیا، حضور او در زمین با حجاب بوده است. به گزارش نشنال، او نخستین دختری است که با حجاب در یک گرنداسلم به میدان می‌رود. صفی به این نشریه اماراتی درباره حجابش گفته است: «من به حجاب عادت دارم. (حجاب) حالا بخشی از من است چون من از 9سالگی با این پوشش بازی کرده‌ام، در هر توری و در هر هوایی، چه سرد و چه گرم. بنابراین به آن عادت دارم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید