• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 151987
+
-

زیر حلقه / مورد عجیب انتخابات

افشین رضاپور | کارشناس بسکتبال

مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال دوباره به تعویق افتاد. اگر انتخابات 20بهمن برگزار شود یک ماه از نخستین زمان اعلام‌شده خواهد گذشت. زمان انتخابات بسکتبال ابتدا 19دی اعلام شد، سپس به 6بهمن تغییر کرد و از امروز به 20بهمن رفت. وقتی با کاندیداها صحبت می‌کنیم هر یک به احراز صلاحیت خود اذعان دارند اما از گوشه‌وکنار می‌شنویم مسئله اصلی همین احراز صلاحیت‌هاست. در این مورد مراجع ذی‌صلاح تصمیم‌گیرنده‌اند. اما 3ماه بعد از نام‌نویسی و اگر این یک ماه را هم اضافه کنیم آیا پروسه پیچیده تصمیم‌گیری در ورزش ما را نشان نمی‌دهد و نباید پرسید چه خبر است و چرا بعد از گذشت 4ماه مجمع انتخاباتی بسکتبال حاشیه‌های ریز و درشت دارد؟

سه نفره
ریحانه حشمتی و حمیدرضا احمدیان در سال جدید میلادی به‌عنوان رنک‌یک ایران در فهرست فیبای سه‌نفره جای گرفته‌اند. در سال‌های اخیر نام این دو بارها تکرار شده است. فصل گذشته ریحانه «کوادروپل دبل» کرد. (ثبت 4شاخص آماری دورقمی در بسکتبال). حمیدرضا هم در 3×3تأثیرگذار بود. رویدادی نیست که او نباشد. این خاصیت ورزش است که از یک جایی به بعد خیلی کارها شکل می‌گیرند و تعریف می‌شوند، مهم این است که ورزشکار خودش را دست‌کم نگیرد. کاری که در مورد این 2بازیکن صدق می‌کند و آنان گام به گام این صفت مثبت را در خود پیدا کرده‌اند، هر چند با توانایی‌های متفاوت. تلاش، امید و اعتماد به نفس؛ حشمتی و احمدیان را آن بالا فرستاد.

بسکتبال زنان
تیم‌های مردان در شیوه برگزاری مرحله دوم مسابقه‌ها با هم کلنجار می‌روند اما زنان بسکتبالیست به نیمه‌نهایی بسکتبال باشگاه‌های ایران رسیده‌اند. شیمیدر، نفت آبادان، بهمن و اکسون، پلی‌آفی قابل پیش‌بینی داشتند. فقط در مورد نفت- شهرداری گرگان صحبت از بازی نزدیک شد که یک نیمه بیشتر دوام نیاورد. نفت در یک نیمه و کل دیدار دوم، نتیجه را یک‌طرفه به سود خود نوشت. زنان بسکتبالیست در حالی به نیمه‌نهایی رسیده‌اند که بازی‌ها نسبت به فصل قبل افت کرده است. امید همه به همین نیمه‌نهایی است که با وجود 4یار خارجی در 2 تیم می‌تواند جذاب شود. تقابل ملی‌پوشان تیم‌ها نیز قسمت قشنگ ماجراست، اگرچه بیشتر نفرات تیم ملی در یک تیم جمع شده باشند.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید